Četiri godine od lansiranja prethodne generacije, Mercedes-Benzova SL
klasa ponovno je stala pred novinare, prije nego se krajem veljače u
Ženevi premijerno predstavi široj javnosti. Proizvođač je poradio na
motorima i podvozju, a sve kako bi omogućio dinamičnije iskustvo vožnje.
Upravljač je direktniji, a automobil donosi i napredniji Active Body
Control. Taj aktivan ovjes standard je na SL 500 i SL 600, a pomake
karoserije u dinamičnim situacijama na cesti smanjio je 60-ak posto.
Dakle, ustupci sportašima nisu rađeni nauštrb onih koji cijene komfor.
U dizajnu, promjene se neznatno vide na njuški i stražnjim svjetlima.
Interijer također donosi diskretne izmjene - u detaljima, materijalima
i bojama - kako bi sve djelovalo još luksuznije.
Ovisno o motorizaciji, na raspolaganju su tri izvedbe. Sa 388 konjskih
snaga i 530 Nm novorazvijeni V8 motor u SL 500 sve je što se od
sportskog automobila očekuje. Ovaj osamcilindraš zapremine je 5,5
litara i jedan je od najsnažnijih agregata u tom razredu. Pruža
ubrzanje od samo 5,4 sekunde do stotke. Potrošnja goriva ostala je na
razini one prethodnog, slabijeg modela - 12,2 litre na svakih stotinu
kilometara. Taj motor smatramo pravom mjerom za SL, a pretpostavlja se
da će upravo on biti najtraženiji.
Šestocilindarski agregat u SL 350 razvija 272 KS, a na stotki je za 6,6
sekundi. Naravno, oni koji si mogu priuštiti top model, posegnut će za
SL 600 sa V12 biturbo agregatom. Njegovi su argumenti jasni - 517 KS i
830 Nm, te 4,5 sekundi do stotke. Vrijedno poštovanja, nema što! Bolje
od toga jedino su AMG izvedbe.
Uz V6 i V8 modele standardno dolazi 7G-TRONIC, 7-brzinski automatski
prijenos. Ako, pak, ima onih kojima to nije dovoljno, mogu doplatiti za
7G-TRONIC Sport pa brzine mijenjati 30 posto brže i to polugicama na
upravljaču. Ukratko, mogu zamišljati da su u Formuli 1.
No, vratimo se mi nešto prizemnijim stvarima. Za mjesec dana novi SL
trebao bi se početi prodavati u europskim salonima, kada stiže i u
Hrvatsku. Cjenovno starta na 821.301 kuna.
PRVI KILOMETRI