Zagovornici teze da će Kina uskoro zavladati svijetom dobili su snažan argument kada je lani IBM-ov PC odjel prešao u ruke kineskog Lenova. Time je tvrtka gotovo nepoznata izvan Kine preko noći postala treći najveći proizvođač PC-a na svijetu. Simbolično je značenje te transakcije i dublje, jer IBM je tvrtka koja je izumila PC i koja je već čitavo stoljeće jedan od simbola američkog kapitalizma.
Yang Yuanqing čovjek je koji stoji iza te tranzicije. Čelnik Lenova od 2001. sada je predsjednik kompanije (chairman). S njime smo razgovarali na marginama IBM PartnerWorlda u Las Vegasu. Razgovoru se pridružio i Deepak Advani, dopredsjednik i direktor marketinga Lenova, koji je često dodatno tumačio misli g. Yuanqinga s obzirom na to da - za razliku od njega - savršeno vlada engleskim jezikom. Hoćete li napustiti IBM-ov brend?
- Prema ugovoru, imamo pravo pet godina koristiti IBM-ov brend na proizvodima ThinkPad i ThinkCentre. On ostaje ondje, ali ubuduće ćemo u marketingu više naglašavati ime Lenova. Lenovo je kompanija koja ThinkPadove čini još boljima, a odnos s IBM-om daje nam dodatni kredibilitet, s obzirom na to da ljudi još ne poznaju Lenovo. Vaši su smartphonei dobili niz nagrada, jednu čak i ovdje, u Americi, ali zasad su dostupni samo u Kini?
- U većini zemalja tržište mobitela diktiraju operateri i zato moramo polako i disciplinirano graditi uvjete. Najlakše bi bilo da sve proizvode koje prodajemo u Kini - od MP3 playera i digitalnih fotoaparata do superračunala - jednostavno izvezemo u svijet. No želimo se najprije fokusirati na tržište PC-a za male i srednje tvrtke, steći i povećati udio na tržištu i postati još profitabilniji. Ugovor s IBM-om ne sprečava vas da prodajete servere na svjetskom tržištu i tako postanete konkurent IBM-u?
- U Kini smo vrlo uspješni sa serverima, ali nećemo ih prodavati izvan Kine jer ne želimo konkurirati IBM-u, s kojim imamo vrlo korektan odnos. Veća je vjerojatnost da ćemo na svjetsko tržište izaći sa smartphoneima. Što čini Lenovo drukčijim? - Na tržištu postoje dvije filozofije: jedni se koncentriraju na učinkovitost, poput Della, a drugi, kao što je Apple, teže inovaciji i ne zanima ih udio na tržištu nego vrhunski proizvodi. Mi vjerujemo da svatko zaslužuje vrhunski proizvod. Želimo biti jedina kompanija na tržištu koja može ponuditi inovaciju koja je dostupna. Koliko su bitne niske cijene?
- Naša strategija nije biti najjeftiniji nego ponuditi kvalitetu po umjerenoj cijeni. Vjerujemo da ljudi cijene inovativne mogućnosti i spremni su ih platiti ako cijena nije previsoka.