Automobilska promidžba očito se duboko mijenja. Saloni automobila, koji su nekad bili glavna točka na kojoj su se predstavljali noviteti, danas proizvođačima više nisu najbitniji pa mnogi od njih biraju gdje će izlagati. Ženeva jest iznimka, u nju dolaze gotovo svi najvažniji, ali ovogodišnje 88. izdanje najbitnijeg salona automobila bit će zapamćeno po nikad manje serijskih premijera i nikad više konceptnih noviteta. Ipak, kod najzanimljivijih serijskih noviteta – Audija A6, Peugeota 508, Mercedesa A-klase, Kije Ceed, BMW-a X4 i Toyote Auris - stvarale su se najveće gužve novinara, fotoreportera i VIP gostiju. Sreli smo tako na Fiatovu štandu bivšeg šefa formule 1 i bivšeg hrvatskog zeta Bernieja Ecclestonea sa suprugom Fabianom Flosi, kojoj se kao pravoj Talijanki najviše dopala posebna izvedba Fiata 500 Mirror.
Tablet umjesto “cajgera”
Peugeot je očito pogodio s novom limuzinom 508, jer je izrazito sportski coupeovski izgled privlačio poglede, a možemo reći da uživo, pogotovo s GT paketom opreme, izgleda još atraktivnije nego na slikama. Sudeći prema interesu svih na salonu, mogao bi biti pravi hit. Tržišni se uspjeh svakako može očekivati i od klasične limuzine, Audija A6, čiji je izgled sada još dojmljiviji, a stiže sa svom tehnologijom i digitalnom unutrašnjošću iz Audijeve perjanice, modela A8. Još naprednija i dojmljivija jest i nova Kia Ceed koja sada izgleda sportskije i emocionalnije.
Nova Mercedesova A-klasa privlačila je prvenstveno unutrašnjošću, gdje umjesto klasičnog kokpita na armaturi ima dva 10,25-inčna tableta, a opremljena je i glasovnim komandama. Od premijera serijskih modela u Ženevi su pokazani redizajnirani Citroen C4 Cactus i Škoda Fabia, te nove generacije SUV-ova Honde CR-V i Hyundai Santa Fea. S obzirom na to da su SUV-ovi već više godine apsolutni hit na tržištu, bilo ih je iznenađujuće malo.
Nova Toyota Auris, osim što izgleda vrlo privlačno, donosi novi trend u kompaktnu klasu – više se neće nuditi s dizelskim motorom. Štoviše, šef europske Toyote Johan van Zyl najavio je da više u Europi uopće neće nuditi dizelaše u osobnim automobilima te da će ih izbaciti iz ponude do kraja 2018. godine.
Snažniji hibridni sustav
Lani je Toyota u Europi imala 15% udjela dizelaša (još 2012. 30%), a od tada im raste udio hibrida koji su lani činili oko 50% prodaje. U ponudi Aurisa bit će 1,2 turbobenzinac i dva hibridna sustava sa 122 i 180 KS. Snažniji je potpuno nov i temelji se na 2,0 benzincu. A da dizelu još nije odzvonilo pokazuju mnogi proizvođači koji zadržavaju dizelaše u svojoj ponudi, a Mercedes je u obnovljenoj C-klasi predstavio plug-in dizelski hibrid.
Renault-Nissan se, pak, potvrdio kao predvodnik serijskih električnih auta. Renault je predstavio snažniji Zoe R110 s većim dometom od 300 km prema WLTP normi, dok je Nissan pokazao nedavno predstavljenu drugu generaciju Leafa s dometom od 270 km. Serijsku električnu verziju crossovera Kona EV s 204 KS, koji do stotke stiže za 7,6 s, predstavio je Hyundai, a Jaguar svoj prvi auto na struju – i-Pace.
Ni auto ni tramvaj, već EZ-GO
Prototipovi i supersportaši definitivno su dominirali štandovima ženevskog Palexpa. Dakako, većina uz alternativne pogone i uz naglasak na autonomnoj vožnji. A uz njih i superautomobili, kojih je uz Rimac C_Two bilo zaista mnogo - od klasičnih poput Ferrarija 488 Pista sa 720 KS, Lamborghini Huracan Performante Spydera, koji uz otvoreni krov juri 321 km/h, McLaren Senne koji na samo 1198 kg ima 800 konja, pa do Hennessey Venoma F5 čiji tvorci tvrde da s 1622 KS jakim motorom može dostići 480 km/h. S obzirom da Hennesey trenutačno drži svjetski rekord za cestovni auto s 435,31 km/h, i Aston Martin Valkyrie AMR PRO - sa svojih 1100 konja i samo 1000 kg, te namijenjen samo trkaćoj stazi - treba ih shvatiti ozbiljno. Ford je povodom 50. obljetnice izložio posebnu seriju Mustang Bullit sa 475 KS i 570 Nm.
Jedan od najzanimljivijih koncepata Renaultov je EZ-GO. Pogonjen je strujom i namijenjen je javnom prijevozu, a nije ni auto ni tramvaj. To je prijevoz budućnosti i vozi sam, što se na salonu moglo isprobati. Doduše, vozio je samo nekoliko desetaka metara po ravnom. Porsche je, pak, predstavio Mission E Cross Turismo, konceptni električni crossover sa 600 konja. Audi je još jednom najavio svoj prvi električni SUV E-tron koji će u serijskoj varijanti predstaviti 30. kolovoza, a na tržištu bi trebao konkurirati Jaguaru i-Pace, koji je u Ženevi predstavljen kao prvi Jaguarov model na struju s 400 konjskih snaga.
Jedan od najljepših izloženih automobila je BMW M8 Gran Coupe, najava bavarskog povratka Serije 8 i izravna konkurencija Mercedesu AMG GT s četverim vratima, koji je u Ženevi predstavljen u serijskoj izvedbi. A oba ciljaju na kupce Porsche Panamere.
Ne odustaju od vodika
BMW je u Ženevi potvrdio da će 2020. godine na tržište stići električni model i4, veći od trenutačno jedinog bavarca na struju i3.
Toyota je predstavila dugo očekivani koncept sportskog automobila Supra GR Racing koji pogoni 3-litreni 6-cilindraš sa 330 KS, a stotku hvata za 3,8 s. Hyundai je, osim novog Santa Fea i električne Kone, predstavio dva zanimljiva koncepta – sportski sedan Le Fil Rouge koji pokazuje dizajnerski smjer i crossover Nexo, drugu generaciju auta na gorive ćelije.
Europsku premijeru imao je i Polestar 1, hibridni kupe s 600 konja koji je proizvela sportska divizija Volva. A baš poput Volva koji je posebno brendirao Polestar, Seat je u posebnu marku izdvojio sportsku liniju Cupra. Prvi serijski model je Cupra Ateca i možemo reći da izvana, ali i za volanom izgleda jako dobro.