Ni drugog dana ženevskog salona nije se stišala bura oko štanda Rimac Automobila. Dapače, cijeli je dan bila gužva oko hrvatskog električnog superautomobila s 1914 KS. Novinari iz svih krajeva svijeta, potencijalni kupci (na novinarskim danima uvijek je i mnogo VIP gostiju), poslovni partneri, konkurencija, svi su oni izbliza htjeli vidjeti najsnažniji i najbrži automobil na svijetu. Petnaestak djelatnika Rimac Automobila trudilo se svima objasniti i pokazati značajke automobila, a, dakako, Mate Rimac imao je sastanak za sastankom.
Na društvenim mrežama i svjetskim portalima jučer je bila pravi hit izjava Richarda Hammonda, novinara Grand Toura, koji je lani imao nesreću pri testiranju automobila Rimac Concept_One koji je sasvim izgorio.
Dizajnirao i Concept_One
– Počašćen sam, uvijek sam želio imati važan utjecaj na dizajn automobila – našalio se Hammond komentirajući dodatnu opremu novog Rimac C_Two, koji u prtljažniku u “race” trkaćoj verziji kakva je izložena u Ženevi ima dvije kacige i aparat za gašenje požara, koji je za Rimca u ekskluzivnom pakiranju izradio zagrebački Pastor. Osim Pastora malo je domaćih i stranih dobavljača za ovaj automobil, s obzirom na to da je gotovo sve nastalo u kući, u pogonima u Svetoj Nedelji. Primjerice, najfinija koža dolazi iz Bugarske od tvrtke Vilner, a mehanizam sjedala iz Italije. Ostalo je manje-više proizvedeno u Rimac Automobilima.
Prije su morali angažirati druge tvrtke za glodanje materijala i pečenje karbona, ali sada su kupili i male i velike glodalice koje mogu stajati i do 500.000 eura pa se i to radi u Svetoj Nedelji.
– Napraviti sportski automobil san je svakog dizajnera automobila. S jedne strane, to je lakši posao od rada na nekom običnom automobilu jer, primjerice, manji je problem riješiti aerodinamiku na sportskom autu nego na nekom sedmerosjedu. S druge strane, svi su supersportaši slični formom, a ja sam želio da C_Two bude što različitiji od naših konkurenata kao što su Bugatti Chiron, Porsche 911 ili McLaren 720 – kaže dizajner automobila Adriano Mudri, Hrvat koji se školovao u Grazu i tamo radio u Magni, pa u Italiji dizajnirao koncepte za Lamborghini, pa u Opelovu dizajnerskom centru i u kineskom Qorosu. Dizajnirao je on i Concept_One, a posljednje dvije godine živi u Zagrebu i puno radno vrijeme radi kod Rimca. Rezultat je spektakularan izgled C_Two.
Objašnjava da je cilj bio da dizajn ne izađe brzo iz mode, kao što se to događa nekima, a zaštitni je znak na boku automobila u obliku kravate decentan jer nisu htjeli da bude preočito odakle automobil dolazi.
– Jedan od glavnih ciljeva bio je da automobil bude što komforniji. Supersportski automobili izrazito su niski, a mi smo uspjeli postići da se bez obzira na to vozač i suvozač ne osjećaju skučeno, da im nije neudobno automobil koristiti svakodnevno. Ostalo se sve vrti oko vozača i njegove ergonomije, prema njemu se izrađuje unutrašnjost. Primjerice, naša će se sjedala moći električno pomicati u svim smjerovima, što je iznimna rijetkost u takvim automobilima.
Dolazi čovjek iz Južne Koreje
Paradoksalno, ali najteži dio stiže sada, nakon izrade samog automobila, jer treba se homologirati za različita tržišta.
– Minimalno ćemo na testovima sigurnosti morati razbiti osam automobila jer se rade testovi sudara na malim brzinama, pa na 23 km/h i na 65 km/h. Nakon nekih automobil se da popraviti, a nakon nekih je uništen – kaže Mudri.
Jedna od atraktivnih novosti nova su leptir-vrata.
– Htjeli smo da ljudi što lakše uđu u automobil i izađu iz njega, a zbog tzv. monokok šasije, koja je u jednom komadu, krov više nije toliko strukturalan pa je to lakše izvesti. Rezultat je bolji komfor vozača i suvozača – rekao nam je Mudri.
On je šef dizajnerskog tima koji čini 11 ljudi i u kojem su tri dizajnera iz Hrvatske. S njim rade dizajneri iz BiH, Italije, Španjolske, Indije, Češke, Njemačke, a uskoro im dolazi i novi dizajner iz Južne Koreje.
Svi hejteri ne mogu umanjiti uspjeh Rimca... Čudo je da tako nešto dolazi iz Hrvatske, gdje je veći problem izboriti se s birokracijom, porezima, političarima, jalnim službenicima, mržnjom društva, nego nešto napraviti i izreklamirati u svijetu... I dalje se po komentarima vidi, naročito na npr. Imbexu da mnogi ne mogu oprostiti Rimcu uspjeh, no već su se političari počeli hvaliti njegovim uspjehom kao svojim.