Istočni dijelovi Njemačke još uvijek gospodarski profitiraju od istočnonjemačke automobilske industrije i proizvodnje automobila Wartburg i Trabant, koji u utorak slavi 60 godina od početka proizvodnje.
"Nakon propasti istočnonjemačke automobilske industrije u tim dijelovima bivšeg DDR-a su se, zbog know-howa, naselili veliki automobilski koncerni sa zapada", kaže Joachim Ragnitz s ekonomskog instituta Ifo u Dresdenu.
On dodaje da je odlučujući čimbenik za gradnju pogona bilo osoblje, koje je prije toga bilo zaposleno u tvornicama Trabanta u Zwickauu ili Wartburga u Eisenachu. Radnici u ovom pogonima nisu tehnički bili na razini zapadnonjemačke automobilske industrije, ali su posjedovali temeljna znanja.
Dodatni argument za naseljavanje WV koncerna, s markama Volkswagen i Porsche i BMW-a, koji pored Leipziga posjeduje jedan od najmodernijih pogona, čini i mreža dobavljača automobilskih dijelova u istočnoj Njemačkoj.
Uz to treba dodati i povijesne spone. Volkswagen je od sedamdesetih godina prošlog stoljeća i politike otvaranja prema istoku, tadašnjeg kancelara Willyja Brandta, sklapao ugovore s istočnonjemačkim državnim tvrtkama.
Krajem osamdesetih u Chemnitzu (tada Karl Marx Stadt) je po licenci započela gradnja Volkswagenovih motora koji su trebali biti ugrađivani u novi model Trabanta. Odmah nakon pada Zida u ovim pogonima se počeo sastavljati model Polo, a kasnije i Golf.
U saveznim pokrajinama Saskoj, Saskoj-Anhaltu i Tirinškoj automobilska industrija i danas slovi kao jedan od najvažnijih poslodavaca.
VIDEO Top 10 najjeftinijih rabljenih automobila u Hrvatskoj:
Dvotaktni Wartburg sa tri cilindra je bio tada fenomenalan auto u odnosu na ostalo sa istoka. Bio je prostran, robustan, mogao je ići svuda (skoro pa terenac), jednostavan i jeftin za popravak i održavanje. Pravi sirotinjski mercedes. U sudaru sa zastavom 101 dotična nije imala šanse ni u fizčkom sudaru. Nama u Slavoniji je bio dodatno dobar za zadimljavnja komaraca. Napraviš krug oko mjesta izleta i miran si što se tiče komaraca neko vrijeme.