Fiat je napokon napravio veći obiteljski automobil, kojim će - i
cjenovno i veličinom - popuniti rupu između modela Grande Punto i
Bravo. Iako na prvu "loptu" djeluje kao da je krenuo stopama
konkurenata koji su gradskim modelima dodali stražnjicu, ovdje to nije
slučaj. Linea je nastala na novoj platformi, a od nje se očekuje da
bude Fiatov drugi najprodavaniji model, odmah nakon Grande Punta.
Predstavljanjem u Istanbulu, na velikoj splavi na Bosporu - koji spaja
dva kontinenta, Europu i Aziju - Fiat je želio i simbolično reći da je
Linea model za sva tržišta. Proizvodit će se u pet zemalja,
u Kini, Brazilu, Rusiji, Turskoj i Indiji. Primjerci koji će od rujna
ove godine stizati u Hrvatsku dolazit će iz suvremene i kvalitetne
turske tvornice Bursa. Cijena za hrvatske kupce još se ne
zna, ali na europskim će tržištima Linea cjenovno startati
od približno 13.000 eura.
Fiatov optimizam proizlazi iz dobrog odnosa uloženo-dobiveno. Linea je
sa 456 cm najduža u kategoriji. Uz to, 173 cm širine, 150 cm
visine i 260 cm međuosovinskog razmaka pružaju dosta prostora
putnicima, ali i prtljazi (čak 500 litara). Izvana automobil djeluje
dobro, čak bismo rekli odlično, a uređenje interijera je solidno. Linea
se dobro vozi, stabilna je i udobna.
Iz Fiata obećavaju dobro opremljenu početnu izvedbu (2 zračna jastuka,
ABS, el. prozori sprijeda, podesivo kolo upravljača i vozačvo sjedalo),
a domaći nam zastupnik veli da će kod nas već početna izvedba imati i
klima-uređaj.
Ponuda motora zapravo je jedino područje u kojem imamo primjedbi.
Konkretno, nedostaje nam srednje snažan benzinac i jači
dizelaš.
Prvi na popisu je 1,4-litreni benzinac sa 77 KS, koji je za Lineu
slabašan. Slijedi 1,4 16v turbo sa 120 konja s kojim ovaj
pripadnik C segmenta prilično lijepo juri.
Dizelska 1,3 16v Multijet izvedba nudi 90 KS, povuče do 170 km/h te
prosječno troši (po specifikacijama) 4,7 litara na 100 km,
uz servisni interval od 30.000 km.
Serijski Linea dolazi s ručnim mjenjačem, a nudit će se i automatski.
Fiat planira prodati 60.000 Linea godišnje
Fiat planira da će do kraja ove godine u Turskoj prodati 27.000 primjeraka modela Linea, a na europskim tržištima 15.000. Plan je ukupne prodaje za 2008. godinu 60.000 Linea. Očekivanja su realna, pogotovo ako uzmemo u obzir da C segment na svim svjetskim tržištima ima 6,5 milijuna kupaca. Lineini su aduti povoljna cijena, atraktivan dizajn, dobra oprema (što serijska, što dodatna), prostranost i kvalitetni motori (usprkos uskoj ponudi).