Tehnološko čudo na kotačima izraz je koji najbolje opisuje osmu generaciju Passata. Volkswagenov najuspješniji poslovni automobil u novom smo izdanju isprobali na Sardiniji, na čijim su zavojitim cestama do izražaja posebno došle izvanredna upravljivost i stabilnost novog Passata. U odnosu na model koji zamjenjuje, ukupna dužina gotovo da mu i nije mijenjana. Ipak, proporcije su presložene te je ukupna slika - u kojoj prevladavaju čiste i snažne linije - sada dobila i sportsku nijansu. Putnička kabina pomaknuta je više prema stražnjem kraju automobila. Poklopac motora je izdužen, prevjesi su smanjeni, a kotači povećani. Međuosovinski razmak povećan je za 79 mm (279,1 cm). Limuzinski je Passat sada dug 476,7 cm, odnosno dva je milimetra kraći od staroga.
Prostraniji interijer
Širok je 183,2 cm (+ 12 mm), a visok 145,6 cm (- 14 mm). Iako u novoj generaciji automobil ukupno nije duži, veći razmak među osovinama te više cm širinu zaslužni su za osjetno prostraniju putničku kabinu. Iz premium klase preuzeo je profinjenije materijale, još kvalitetniju izradu i cijelu lepezu naprednih sustava za pomoć vozačima, od kojih bismo mnoge očekivali tek u najskupljim automobilima. Pomicanje klasu iznad najočitije je za multifunkcionalnim upravljačem, jer novi Passat opcijski donosi digitalnu instrumentnu ploču, koja vozaču omogućava da si prilagodi količinu, vrstu i intenzitet informacija koje želi vidjeti ispred sebe.
High-tech detalji osvajaju
Takav tip virtualne instrumentne ploče premijeru je tek nedavno imao u novom Audiju TT. Novi Passat također je prvi Volkswagen s izvlačivim head-up ekranom. Osim high-tech dodirnih i prilagodljivih ekrana, interijerom dominira i inovativan ventilacijski otvor koji se proteže cijelom širinom kabine. Novi Passat ima i nove svjetlosne sklopove. Ovisno o razini opreme nude se dvije izvedbe LED svjetala, od kojih se naprednija prilagođavaju intenzitetu i vrsti prometa, ali i konfiguraciji ceste i to primajući informacije od kamere smještene u vozilu. Što serijski, što opcijski, Passat donosi sustav budnosti vozača, kočenja u kritičnim gradskim situacijama, sustav detekcije pješaka, sustav upozorenja na prometni zastoj, automatsko uparkiravanje, stabilizator prikolice u slučaju zanošenja... Putem MirrorLinka moguće je povezivanje s pametnim telefonima.
Motorna gama obuhvaća deset turbo motora s direktnim ubrizgavanjem. TSI benzinci nude od 125 do 280 konja, a TDI dizelaši od 120 do 240 KS. Najsnažniji dizelaš dolazi uz 4Motion pogon na sva četiri kotača. Sve verzije imaju start-stop sustav i rekuperaciju energije kočenja. Po prvi puta će u ponudi biti i plug-in hibridni pogon. U Hrvatsku bi novi Passat trebao stići u siječnju.
>> Novi Superb u Ženevi se očekuje na Passatovoj platformi
koga još impresioniraju te digitalne piz...arije, političare i plavuše. troši isto kao i prije, ide isto kao i prije samo košta sve više. nema to veze s čudom ili tehnološkom revolucijom. samo još jedna od milion varijanti dizajna...