U gradu kocke, američkom Las Vegasu, IBM je proslavio svoj stoti rođendan i održao konferenciju Impact 2011., ali ne zato što su stručnjaci za informatičke tehnologije i njihovi klijenti strastveni kockari, nego su megalomanski lasvegaski hoteli među rijetkima koji su mogli primiti oko 5000 gostiju pristiglih na taj prestižni IBM-ov događaj.
Oblak s informacijama
IBM-ovci su u američkom stilu od konferencije o informatičkim tehnologijama napravili pravi spektakl; voditelj na otvorenju bio je glumac Larry Miller koji je duhovitim komentarima uspio na trenutke nasmijati cijelu dvoranu, pozornica prepuna reflektora, u podlozi moderna pop glazba, a nit vodilja cijele IBM-ove priče bila je transformacija primjenom modernih tehnologija. Najvećim uspjehom IBM-ovci mogu smatrati to što su na nizu jednostavnih primjera i laicima koji nemaju veze s informatičkim tehnologijama uspjeli objasniti i dočarati što IBM konkretno radi. I tu su odmah udarili na emocije; najzapaženiji je bio primjer dječje bolnice iz Bostona kojoj je IBM izradio rješenje uz pomoć kojega liječnici iz bostonske bolnice mogu ne samo videovezom komunicirati s liječnicima iz različitih zemalja svijeta i pomagati im svojim iskustvom i znanjem u liječenju djece nego uz pomoć popularnog "oblaka" u koji se pohranjuju informacije liječnici iz najudaljenijih država mogu doći do podataka potrebnih za liječenje i razmjenjivati iskustva s bostonskim liječnicima.
Bolji prijenos informacija
Sve je počelo tako što je ravnatelj te bolnice dr. Jeffrey Burns otkrio internetsku stranicu o golfu na kojoj su posjetitelji mogli ne samo vidjeti i čuti profesionalne golfere kao im objašnjavaju tehniku igranja nego su mogli koristiti i tzv. avatara te simulirati, odnosno vježbati udarce kojima su ih profesionalci poučavali. Tu je stranicu osmislio IBM i dr. Burns se upravo njima obratio kako bi nešto slično osmislili i za njegovu bolnicu.
– Prije suradnje s IBM-om liječnici iz Gvatemale obratili su mi se za pomoć u liječenju djevojčice oboljele od sepse jer sam sličan medicinski slučaj imao prije dvije godine. Tada sam se koristio videovezom kako bih liječnike navodio kroz liječenje, ali kvaliteta prijenosa informacija bila je loša pa sam poželio bolje rješenje – prepričao je dr. Burns. IBM je prikazao i svoju transformaciju u posljednjih sto godina, a Jon Iwata, stariji potpredsjednik za marketing i komunikacije, istaknuo je kako u transformaciji tvrtki nije bitna samo tehnologija nego i lideri koji će sve ostale uvjeriti u ono što je zaista moguće. Među onima koji su se mijenjali koristeći se novim tehnologijama izdvojeni su i primjeri grada Madrida, koji je nakon terorističkog napada 2004. godine uz pomoć IBM-a ujedinio sve svoje hitne službe (od vatrogasaca, hitne pomoći, policije...), ali i tvrtka Caterpillar koja proizvodi buldožere za vojsku. Oni su rasli zahvaljujući ulaganjima u modernizaciju svojih tvornica unatoč nepovoljnim ekonomskim uvjetima. Sa 225.000 zaposlenih diljem svijeta ta je tvrtka zajedno s IBM-om uskladila svoju radnu snagu sa zahtjevima klijenata.