Renegade, u prijevodu “odmetnik”, najmanji je Jeepov model u povijesti i prvi koji se proizvodi izvan SAD-a. Upravo je proizvodnja u Italiji, u pogonima Jeepova vlasnika Fiata, bila razlog brige tradicionalnih ljubitelja marke da Renegade neće biti pravi Jeep.
To je pravi pravcati Jeep
Ali, razloga za brigu nema. Nakon prvih vožnji u okolici Milana, možemo reći da je Renegade pravi pravcati Jeep, spreman za zahtjevne terenske zadatke. Baš kako i dolikuje proizvođaču po kojem se u narodu svi terenski automobili nazivaju džipovi. Renegade je pravi mali SUV, ne crossover kao svi ostali konkurenti u B segmentu crossovera, trenutno najbrže rastućoj klasi automobila. Ali, jako je dobar i na cesti. Lijepo ga je voziti otvorenom zavojitom cestom, kao i autocestom gdje je unatoč pravoj SUV formi čak i na 150 km/h razina buke u kabini zanemariva.
Isprobali smo 2-litreni dizel iz Alfa Romeo Giuliette s kojom Renegade dijeli i precizan 6-brzinski mjenjač, što je za ovaj model idealna mjera. U ponudi su još početni benzinac sa 110 KS, turbobenzinci sa 120 i 140 KS te 2,4-litreni sa 185 KS. Vjerojatno traženiji dizelaši su 1,6-litreni sa 120 KS i dvolitreni sa 140 i 170 konja. Odličan 9-stupanjski automatski mjenjač dostupan je s najjačim benzincem i dva jača dizelaša.
U ponudi je samo s prednjim pogonom te s dvije vrste 4x4 pogona - Jeep active drive (4 moda rada - auto, snijeg, blato i pijesak) i Jeep active drive Low, koji je rezerviran za model Trailhawk i ima dodatni mod rada “rock” (stijena) te pruža iznimne mogućnosti na terenu uz odstojanje od 21 cm.
Cijena od 190.000 kuna
Oduševljava i kvaliteta unutrašnjosti, materijali i završna obrada koji su na razini premiuma te osjećaj čvrstoće. Dizajneri su Renegadeu podarili mnogo simpatičnih detalja, poput oznake “X”, koja se kao lajtmotiv provlači na više mjesta (stražnja svjetla, unutrašnjost), a simbolizira kantu za gorivo s legendarnog prvog Jeepa Willysa iz 1941. godine. Kockasta forma Renegadea začinjena je oblim linijama i modernim svjetlosnim sklopovima i detaljima, pa bi se mogao svidjeti i ženama. Jeep je do sada bio primarno muška marka.
Kroz makadam smo prolazili brzo i udobno, a bez problema Renegade prolazi i po velikom kamenju. Nikakav problem mu ne stvaraju ni veliki blatni kolotrazi. S duljinom 423 cm (primjerice sedam je cm dulji od Renault Captura i 15 cm kraći od Nissan Qashqaija), Renegade se zapravo smjestio između te dvije klase i konkurira svima, od Mini Countrymana, BMW-a X1, do Suzukija SX4 S-Crossa i Subarua XV-a.
Kvaliteta i imidž imaju svoju cijenu pa Renegade nije jeftin. Početni model s prednjim pogonom i benzinskim motorom stajat će oko 190.000 kuna.