Ako je nekoga mučilo što se Opelov crossover Grandland X ne nudi sa snažnijim motorom i bogatijom opremom, više nema taj izgovor da ne sjedne u 447,7 centimetara dugačak i 185,6 cm širok automobil.
Ultimate izvedba, naime, pridružila se gami u kojoj su dosad bili benzinac od 130 i dizelaš od 120 konja. Sa sobom je donijela novi dvolitreni turbodizelaš koji uz 177 konjskih snaga pri 3750 okretaja u minuti isporučuje i 400 Nm pri 2000 okretaja. Rezultat je i više nego zadovoljavajuć, u što smo se uvjerili na živopisnim cestama San Sebastiana - drugog najsretnijeg grada na svijetu odnosno najsretnijeg grada u Europi, po izboru National Geographica - i njegove okolice.
Startan od nižih okretaja
Opel Grandland X Ultimate startan je već od nižih okretaja, na pritisak gasa reagira žustro, ali uglađeno. Takav mu je i zvuk. Potrošnja, pak, i na zahtjevnoj testnoj ruti nije prelazila 6,6 litara na stotinu prevaljenih kilometara. Motor udovoljava Euro6 standardima i, kako navode u Opelu, može se koristiti u velikim (i njemačkim) gradovima bez straha od zabrane.
Snažan dizelaš serijski je uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem koji brzine izmjenjuje neprimjetno. Ovaj dream team do stotke Grandland X dovede za 9,1 sekundu, uz maksimalnih 214 km/h. Zahvaljujući snazi motora, ali i činjenici da je Grandland X među najlakšim SUV-ovima u segmentu, Ultimate izvedba - teška 1575 kilograma - može se pohvaliti odličnim omjerom snage i mase. Svaka konjska snaga, naime, nosi samo 8,9 kilograma. Također, Grandland X Ultimate može povući 2000 kg. Po cijeni od 265.900 kuna u Hrvatskoj se već može naručiti, a službeno stiže u travnju. Novi turbodizelaš od 177 konja i 8-stupanjski automatski mjenjač na raspolaganju su i uz Innovation opremu, a tada je cijena Grandlanda X 229.000 kn.
AGR sjedala i pametna svjetla
Ultimate oprema odgovor je na sve veće zahtjeve kupaca, koji su dosad u dvije trećine slučajeva posezali za boljom Innovation opremom te su dodatno birali nagrađivana ergonomska AGR sjedala, prilagodljiva svjetla i najbolji infotainment sistem u ponudi. Ultimate oprema obuhvaća sve stavke koje se inače očekuju u luksuznim autima: LED prilagodljiva svjetla, IntelliGrip elektronsku kontrolu trakcije, automatski tempomat s limitatorom brzine, upozorenje na mogući frontalni sudar s prepoznavanjem pješaka, upozorenje na vozačev umor, kao i na nenamjerno napuštanje voznog traka. Grandland X Ultimate prepoznaje prometne znakove ograničenja brzine, pazi na vozila u mrtvom kutu, a od velike je koristi i kamera koja pokriva 360 stupnjeva oko automobila. Ima i automatsku pomoć pri parkiranju, AGR sjedala, grijanje prednjih i stražnjih sjedala, te volana i vjetrobrana.
Osim uvođenja najsnažnijeg dizelaša i najraskošnijeg paketa opreme, Opel je za Grandland X pripremio još neke promjene. Ovoga proljeća umjesto trenutačnog 1,6-litrenog dizelaša od 120 konja ponudit će se 1,5 turbodizelaš od 100 i 130 konja. Benzinac će u ljeto umjesto automatika sa šest brzina dobiti onaj s osam, a krajem ljeta očekuje se i 1,6-litreni benzinac sa 180 konja i AT8 mjenjačem. Potvrđeno je i da krajem godine stiže Opelov prvi plug -in hibrid, Grandland X PHEV s dosad najsnažnijim motorom u takvom autu i 4x4 pogonom.
Pogledajte i galeriju novog Rimca:
Imam Granlanda i već je 5 mjeseci pokvaren, još uvijek je u servisu i ne mogu otkloniti kvarove. Prestrašno koliko ima materijalnih nedostataka. Definitivno je najlošije Opel vozilo. Opel više nikad i kajem se što smo ga kupili.