Citroen C4 Picasso, Fiat Grande Punto, Honda Civic, Nissan Note, Opel
Corsa i Peugeot 207 - finalisti izbora HR auto 2007. - sukobili su se
na testnom danu prošloga tjedna u Varaždinu, na poligonu koji je
pripremila tvrtka Marani.
Podsjetimo, nakon što je 17. listopada objavljena šira lista kandidata,
počeo je ovogodišnji nacionalni izbor automobila godine, koji
organizira Zbor automobilskih novinara Hrvatskog novinarskog društva i
koji je ujedno jedini stručni izbor automobila godine u Hrvatskoj.
Članovi Zbora su između rekordnih 69 automobila odabrali šest
finalista. Izbor se održava pod medijskim pokroviteljstvom Večernjeg
lista, a u njegovoj organizaciji pomaže agencija Media Klub.
Testni dan izbora za HR auto najzahtjevniji je ispit koji svake godine
moraju proći finalisti, a instruktori iz tvrtke Marani osmislili su
šest testova. Završni je ispit obuhvatio brzu izmjenu vozne trake (tzv.
Los-test) pri brzini 30 km/h na kliskoj podlozi, mjerenje zaustavnog
puta na kliskoj podlozi pri brzini 60 km/h, usporedno kočenje dvaju
automobila, kočenje s izbjegavanjem prepreke pri brzini 50 km/h na
kliskoj podlozi, usporedbu radijusa okretanja te upravljivost vozila.
Los-test najvećom je brzinom - 32 km/h - uspješno prošla Corsa. Na
usporedbi radijusa okretanja "slavio" je Peugeot 207 s promjerom
poluokretanja 990 cm. Na vježbi usporednog kočenja, pak, veći je i teži
Citroen stao pet metara prije malenog Peugeota.
Upravljivost vozila odnosno držanje zavoja na kliskoj podlozi najbolje
leži Picassu - iz putanje kruga izbačen je pri 29,20 km/h. Drugi je na
tom testu Peugeot 207 (28,50 km/h), treća Honda Civic (28 km/h). Fiat
Grande Punto i Opel Corsa dijele četvrto i peto mjesto.
Note se najboljim pokazao na kočenju, bez obzira je li testirano
klasično kočenje ili kočenje s izbjegavanjem prepreke, oboje na kliskoj
podlozi. Na testu kočenja s izbjegavanjem prepreke stao je nakon 23
metra. Do početka kočenja brzina mu je iznosila 50,17 km/h.
Drugi je na tom testu bio Civic, a treće mjesto dijele Corsa i Grande
Punto. Kod svih ovih rezultata valja uzeti u obzir da je većinom riječ
o pripadnicima različitih segmenata, da su automobili opremljeni
različitim gumama.
Na testnom danu pet je kandidata bilo na zimskim gumama, a Picasso se
borio na ljetnima jer za njega zimske još nisu proizvedene. No, bez
obzira na to, nakon testnog dana žiri ima o čemu razmišljati
prije nego što pristupi konačnom glasovanju.
Deset članova žirija
Zbor automobilskih novinara HND-a okuplja najveći broj redakcija specijaliziranih automobilskih magazina i priloga. Hrvatski novinarski žiri Zbora automobilskih novinara čine: Jurica Pech (Auto moto magazin), Darin Janković (Auto motor i sport), Hrvoje Gattin (AutoNet), Matko Jović (Autopartner), Majda Lojo (Auto servis), Mirko Vukotić (Glas Slavonije), Edi Prodan (Novi list), Nada Matasović (Revija HAK), Sandra Mikulčić (Večernji list) i Dubravko Kuleš (Vjesnik).
Rezultati 18. prosinca
Pobjednik izbora za HR auto 2007. bit će poznat 18. prosinca. Tada će, naime, javno biti otvorene omotnice s glasovima žirija. Pred članovima Zbora automobilskih novinara HND-a još je jedan zadatak - dodjela posebnih priznanja u 14 kategorija.