Pola plaće za vožnju novoga, a prosječnog automobila!

auto
Renato Branđolica/Pixsell
04.11.2009.
u 16:30

Prosječna je hrvatska plaća 5308 kuna, a kreditna rata, gorivo, osiguranje, servis, održavanje... opela astre 1,4, primjerice, mjesečno doseže i 2832,91 kunu.

Više od polovice prosječne plaće hrvatski građanin mora mjesečno izdvojiti ako želi voziti novi, i to prosječan automobil! Pokazala je to naša analiza troškova kupnje, svakodnevne vožnje i održavanja opela astre, godinama najprodavanijeg automobila u Hrvatskoj.

Kredit pod upitnikom

Kako ide računica? U rujnu prosječni dohodak u Hrvatskoj bio je 5308 kuna, a opel astra benzinskog motora zapremine 1,4 litre (90 KS) i bogatog paketa opreme prodavala se za 89.900 kuna. Kupite li, dakle, astru na kredit (ako vam ga banka danas uopće i odobri) na rok otplate od pet godina, mjesečna će vam rata biti 1805 kuna.

Leasing ćete dobiti nešto lakše, ali morate računati na najmanje 20 posto pologa i obvezno uplaćivanje kasko osiguranja. Godišnja premija za kasko osiguranje je oko 3000 kuna. Prva registracija (obvezno osiguranje, cestarina, naknada za okoliš, tehnički pregled i usluge) stajat će vas 4863,1 kunu, što je podijeljeno na 12 mjeseci 405,25 kuna. Doduše, obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti računali smo za područje Zagreba, gdje je najskuplje (3880,47 kuna bez bonusa). Primjerice, u Daruvaru isto to stoji 2201,07 kuna.

Prelazite li godišnje 11.000 kilometara (prosječna kilometraža u Hrvatskoj) mjesečno ćete za točenje benzina (prosječna potrošnja astre 1,4 je 6,1 litra) potrošiti 409,91 kunu. Za troškove cestarine uzeli smo da jednom mjesečno vozite autocestom od Zagreba do Karlovca, što će vas stajati 32 kune, a za troškove parkinga mjesečnu stanarsku povlaštenu kartu u zagrebačkoj trećoj zoni (40 kuna). Građani koji ne žive u većim gradovima, za to će imati manje izdatke, ali tko, primjerice, živi u prvoj zagrebačkoj parkirnoj zoni mjesečno je prisiljen plaćati 110 kuna.

Poreznici ne maze
Ne smije se zaboraviti ni porez koji za osobne automobile od 55 do 70 kW godišnje iznosi 400 kuna svojoj jedinici lokalne samouprave. Automobil treba održavati čistim, za to treba najmanje 20 kuna mjesečno. Kad zbrojimo sve troškove, uz pretpostavku da rabite automobil kao prosječni hrvatski vozač, mjesečno će vas taj luksuz stajati 2832,91 kunu.

Zima je pred vratima, a vi ste naravno automobil kupili s ljetnim gumama. Zimske gume su dugoročna investicija, ali moraju se kupiti u prvoj godini.

Najjeftiniji komplet je 1200 kuna pa je i ta stavka dodatnih 100 kuna mjesečno. Za uzeti je automobil redovni servis predviđen svakih 30.000 kilometara ili jednom godišnje, a najjeftiniji prvi servis je 629 kuna. Za utjehu, eventualni izvanredni servis nećete morati plaćati dvije godine koliko kod opela traje garancija.

Ključne riječi

Komentara 3

LU
lukarak
13:00 06.11.2009.

Nije bas da svasta nema veze. Jedino sto gume racunaju pod trosak, jer ipak traju 3-4 godine. No opet je cinjenica da ako zelis vozit novi auto (i to neki ulazni model) to kosta gotovo 3000 kn mjesecno.

ZG
zgubidan
09:08 05.11.2009.

svasta ste vi tu nadrobili pola toga nema veze s zdravom pameti ali mi se tako ne da objasnjavati pa nek ostane na svakom citaocu da odluci sam za sebe

LO
Londoncanin
16:05 06.11.2009.

Uzeta su primanja od 5308 kuna ali bez korupcijom stecenih prihoda. Reket be podigao tu osnovicu na puno veci nivo!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije