Zbog čega većina vozača po teškim terenima afričkih bespuća sjedi za upravljačem Toyote Land Cruiser? Odgovor je i više nego očit - legendarni veliki japanski terenac jedan je od najsposobnijih, te je najdugovječniji i najpouzdaniji off-road automobil. I to već više od 60 godina, pa i sada kada osim neprikosnovenih terenskih sposobnosti nudi i luksuz.
U novoj generaciji dolazi s novim 2,8-litrenim D-4D turbodizelskim motorom, koji razvija 177 KS i 450 Nm okretnog momenta, a može biti uparen s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili potpuno novim 6-stupanjskim automatskim mjenjačem. Posebno je značajna kod ekstremnih uvjeta vožnje dostupnost čak 370 Nm okretnog momenta već pri niskih 1200 o/min.
Tri tone mase peterovratne izvedbe (478 cm dužine) do stotke stiže već za 12,7 s, a najveća brzina od 175 km/h jamči ugodnu putnu brzinu na autocesti. Uz sve to tvornička prosječna potrošnja mu je 7,4 l/100 km.
Kao i do sada nudi se i kompaktnija trovratna izvedba, duga 433,5 cm.
Podnica je od tla udaljena 21,5 cm, a prilazni kut od 32 stupnja te odlazni od 26 stupnjeva omogućuju vrhunske terenske sposobnosti. Sprijeda je neovisan ovjes s dvostrukim potpornjacima, a straga četverostruki s ovjesom na bazi lateralne šipke. Dolazi i s naprednijim ovjesom koji je elektronički nadziran (KDSS), a koji dodatno optimizira učinak prednjeg i stražnjeg amortizera za još izraženije vozne osobine – na terenu i cesti. U najjačem paketu opreme dostupan je s prilagodljivim postavkama ovjesa u kojima se bira način rada motora, ovjesa i upravljača u modovima normal, sport i comfort.
Početna cijena trovratne verzije iznosi 343.900 kuna, a peterovratne 369.900 kuna.
>> Sportski X4 do stotke za manje od 5 sekundi
>> Audi Q7 - demonstracija tehnološke snage