ACEA:

Prodaja automobila u Europi pala u rujnu, u Hrvatskoj oporavak

Zagreb: Zbog nestanka struje obustavljen tramvajski promet u centru grada
Foto: Žarko Bašić/PIXSELL
17.10.2017.
u 13:40

U Hrvatskoj je prodaja u rujnu ponovo ubrzala, na 12,3 posto, uz registriran 2.791 novi automobil

Prodaja novih automobila u Europi pala je u rujnu, prigušena posustajanjem njemačkog i britanskog tržišta, dok je u Hrvatskoj njezin rast ponovo ubrzao, pokazuju u utorak objavljeni podaci Udruženja europskih proizvođača automobila (ACEA).

U rujnu je u 27 zemalja Europske unije (bez Malte za koju mjesečni podaci nisu bili dostupni) bilo registrirano 1,427 milijuna novih automobila, dva posto manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, izvijestili su iz ACEA-e.

Pad objašnjavaju visokom poredbenom osnovicom u prošlogodišnjem rujnu kada je registrirano najviše novih automobila otkada su počeli pratiti te podatke.

Izdvajaju i posustajanje potražnje na pojedinim ključnim tržištima, posebno onima Velike Britanije i Njemačke koja su u rujnu zabilježila pad za 9,3 odnosno 3,3 posto.

Dijelom je njihov pad ublažio nastavak uzlaznog trenda na talijanskom i španjolskom tržištu koja su porasla 8,1 odnosno 4,6 posto.

Pad potražnje za novim automobilima zabilježen je u cijeloj skupini 'starih' zemalja EU, i to za 2,7 posto. U 'novoj' Europi potražnja za novim automobilima neznatno je usporila, uz stopu rasta od 9,3 posto, nakon kolovoških 10,9 posto.

U Hrvatskoj je prodaja u rujnu ponovo ubrzala, na 12,3 posto, uz registriran 2.791 novi automobil, pokazuju podaci ACEA-e. U prethodnom je mjesecu porasla skromnih 4,9 posto.

Blagi rast prodaje u prvih devet mjeseci

U razdoblju od siječnja do rujna potražnja za putničkim automobilima u EU porasla je blagih 3,7 posto, uz registriranih gotovo 11,7 milijuna novih automobila, navode u ACEA-i.

Među vodećim je tržištima najviše porasla prodaja u Italiji, za 9,0 posto, te u Španjolskoj, za 6,7 posto. Francuska i Njeamčka bilježile su osjetno slabiji rast prodaje, za 3,9 odnosno 2,2 posto.

U Britaniji prodaja je pala 3,9 posto.

I u promatranom su razdoblju 'nove' zemlje EU bile motor rasta na europskoj razini, uz skok prodaje novih automobila za 13,8 posto. U 'staroj' Europi ona je porasla mršavih 2,9 posto.

U Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do rujna registrirano 41.270 novih automobila, čak 21,3 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, pokazuju podaci udruženja.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije