Istraživanje GfK “Retail and Technology” za Sloveniju, Hrvatsku i Srbiju pokazalo je kako prodaja tableta i mobitela/smartphoneova u 2012. i 2013. godini raste te je zabilježen značajnim porast prodaje tableta.
U Sloveniji je u prvoj polovici 2013. godine prodano 122.000 smartphoneova, u Hrvatskoj 349.000, a u Srbiji 266.000. U sve tri zemlje postoji sličan trend: raste prodaja smartphoneova, a prodaja mobilnih telefona pada. Najveći porast prodaje smartphoneova zabilježen je u Hrvatskoj – 61% veća je prodaja u odnosu na prvu polovicu 2012. U Srbiji je prodaja smartphoneova narasla 52%, a u Sloveniji – 30%. Što se tiče mobitela, u Sloveniji i Hrvatskoj ih je u prvoj polovici 2013. prodano 18% manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok je u Srbiji pad prodaje mobilnih telefona iznosio 14%.
>> Samsung predstavio smartphone sa zaobljenim ekranom
Koji su razlozi visokom rastu prodaje u zadnje dvije godine? Ugrađeni fotoaparati u smartphone-ovima daju sve čišće i kvalitetnije fotografije što direktno utječe na pad tržišta digitalnih fotoaparata. Fotoaparati ugrađeni u smartphone-ove postaju sve moćniji, telefoni imaju bolje rezolucije fotografija, te jači/bolji zoom. Prednost smartphone-ova očituje se i u posjedovanju dviju kamera (“dual” cameras). Osim toga, uređaji mogu biti spojeni na 4G mrežu, imaju zaslon osjetljiv na dodir (touch screen), te ugrađeni GPS sistem. Sve su to performanse, neodoljive potrošaču.
U Sloveniji je u prvoj polovici 2013.-e godine prodano 122.000 smartphone-ova, u Hrvatskoj 349.000, a u Srbiji 266.000. U sve tri zemlje postoji sličan trend: raste prodaja smartphone-ova, dok prodaja mobilnih telefona pada. Najveći porast prodaje smartphone-ova zabilježen je u Hrvatskoj – 61% veća prodaja u odnosu na prvu polovicu 2012.-e, u Srbiji je prodaja smartphone-ova narasla 52%, a u Sloveniji – 30%. Što se tiče mobitela, u Sloveniji i Hrvatskoj ih je u prvoj polovici 2013.-e prodano 18% manje u odnosu na isti period prošle godine, dok je u Srbija pad prodaje mobilnih telefona iznosio 14%.