Nije prvi put da mainstream proizvođači zanemaruju trend. Isto je bilo i s automobilima pa je danas najrazvikaniji elektroautomobil Tesla, a najbrži Rimčev Concept One. Tako je i s motociklima. I dok već nekoliko godina imamo električne skutere, doduše i njih tek zanemariv broj, nastojanja da električni motocikli izađu iz niše pali su na leđa malih proizvođača. Izlazak iz sjene omogućen im je tek nedavno kada je najavljena Yamaha PES1, a pred ljeto i Harley Davidson Livewire.
Izgledaju odlično
Električni Harley neki su jednostavno prokomentirali sa – pakao se smrznuo. Ali, zašto? Na električnim automobilima uvidjeli smo koje su prednosti i mane električnog pogona, otprilike je isto i s motociklima. Samo je jedna bitna razlika – za razliku od elektroautomobila koji su često osebujnog izgleda, elektromotocikli izgledaju nevjerojatno dobro. Pogledajte talijansku Energicu Ego. Osim što izgleda egzotično, postiže 240 km/h a do 100 km/h ide za manje od tri sekunde. Smislili su je u GRP Groupu, tvrtki s ekstenzivnim iskustvom u moto sportu a proizvodi se u Modeni, tek nedaleko od tvornica Ferrarija, Lamborghinija i Ducatija.
Ni to nije ništa prema Lightningu LS-218. Prema tvrdnjama proizvođača, to je trenutno najbrži motocikl na svijetu uključujući i one na benzin. Ide 350 km/h, to postiže sa 200 KS, a autonoman je 290 km.
Najbrži na svijetu
Prošle je godine Lightningov prototip uspio pobijediti na Pikes Peaku i to je bilo prvi put u povijesti da je jedan električni motocikl pobijedio svoju benzinsku braću. U zemlji bikera, Kaliforniji, električni se motocikli proizvode još od 2006. u tvrtki Zero Motorcycles. Prema svim testiranjima, Zero SR najusavršeniji je električni motocikl koji se može nabaviti. Izuzetnih je performansi, do 100 km/h ide za 3,3 s, no Zero djeluje nadmoćno u odnosu na sve kada se pogleda kao paket. Sve dosadašnje probe pokazale su kako su njegove performanse u vožnji teško dostižne za sestrinski klasičan naked.
Harley Davidson jedna je od klasičnih marki koja je odlučila napraviti električni motocikl.
Njihov Livewire neće se prodavati još sigurno godinu dana ali će ga voziti po svijetu kako bi vidjeli reakcije publike. Zato će se 2016. pojaviti Yamahini PES1 i PED1 (Passion Electric, a onda S=Sports, D=Dirt). Još nema podataka o performansama, no ovi bi motocikli trebali ponuditi „novo iskustvo“, kažu u Yamahi.
No, elektromotocikli su skupi, kao i elektroautomobili. S cijenama ne manjima od 15.000 eura, uočljivo su skuplji od klasičnih modela. Ipak, ne dvojimo da će, kao i automobili, ubrzano pronalaziti svoje mjesto.