Više nego ikad prije, danas se svaka kuna dobro pogleda prije nego što se potroši. Novca nema, a istodobno treba dobro pripaziti kako neki proizvod ili uslugu ne bismo platili više nego što vrijedi. Kad kupujete novi automobil, proizvođači izdaju preporučene cjenike, a zahvaljujući dobroj volji prodavača, odnosno vašoj sposobnosti u pregovaranju, ponekad se može i tu uštedjeti. Situacija je mnogo zamršenija kada govorimo o daljnjem održavanju tog vozila, odnosno o njegovu servisiranju ili popravku.
U većini slučajeva domaći zastupnici izdaju preporučene cjenike, kojih se mnogi drže, ali ima i onih koji smatraju da isti posao mogu obaviti i za manju satnicu, za manje novca. Nadalje, neki servisi imaju jedinstvenu satnicu, koja je ista za sve vrste automobila, odnosno sve razine zahtjevnosti posla. Drugi rade kategorizacije, ovisno o 'težini posla' ili segmentu automobila kojem to vozilo pripada. Tako, recimo, Audi ima čak pet razina cijene radnog sata servisa, od 361 do 561 kn, a u Volkswagenovim je samo jedna razina manje, pa cijene završavaju s 436 kuna, a odnose se na njihov najluksuzniji model Phaeton.
Zagreb i okolica su u pravilu najskuplja područja za servisiranje automobila. Razlike mogu biti zaista goleme. Kod Peugeota, primjerice, prosječna cijena radnog sata na području Zagreba iznosi 250 kuna, dok za iste radnje korisnik servisa u Slavonskom Brodu plaća 175 kuna. Prema tome, ispada da je Zagreb više od 42 posto skuplji.
>> Pregled za kunu, popust do 30.000 kuna ili produženo jamstvo
>> U neovlaštenim servisima stakla su jeftinija nego u ovlaštenima
Dvostruka zarada
No ipak ima i primjera u kojima u Zagrebu možete proći jeftinije. Vozite li neki od Chevroletovih modela i sa zagrebačkog ste područja, ovisno o tome kojeg ovlaštenog servisera posjetite, možete radni sat servisera platiti od 150 kuna (u Velikoj Gorici) do 345 kuna! To je jako velika razlika, pa je odabirom povoljnijeg servisa moguće ostvariti veliku uštedu.
Istodobno, posjetite li servis na području Splita, platit ćete cijenu radnog sata od 325 kuna. U Chevroletu inzistiraju na tome da se u svim ovlaštenim servisima poštuju njegovi propisani normativi. Tako popravak istog kvara ili ugradnja istog rezervnog dijela na istovrsnom vozilu treba u svakom servisu trajati jednak broj sati, ali definiranje cijene radnog sata stvar je poslovne odluke samog servisa. Poslovna odluka na kojoj netko zarađuje dvostruko više od konkurentnog servisa u istom gradu!
Jeftinije za starija vozila
Poznato je da mnogi idu u ovlaštene servise samo tijekom garancije, a nakon toga traže jeftiniju opciju održavanja automobila. Zbog toga su neke marke ponudile jeftinije dijelove, ali i radni sat za starija vozila.
Tako Volkswagenov servis u Žrnovnici ima cijenu radnog sata za vozila starija od četiri godine 162,50 kn, a što je 45 posto jeftinije od satnice za mlađa vozila. Dakle, najbolje je nazvati nekoliko servisa te zatražiti konkretnu ponudu za svoje vozilo pa tek nakon toga odlučiti se kamo ići na servis.