Zadnji podaci o tržištu novih automobila pokazali su da je
ostvaren najbolji godišnji rezultat. U posljednjih 12
mjeseci zabilježena je registracija 82.664 novih osobnih automobila,
što je, prema podacima agencije za istraživanje
tržišta “Promocija plus”, povećanje od
gotovo pet posto u odnosu na 78.775 automobila godinu ranije.
Rastu i padaju
Istovremeno je povećana prodaja lakih dostavnih LKV modela (ukupna
dopuštena masa do 3500 kg), i to sa 8385 primjeraka tijekom
2006., na 9482 vozila lani. Poredak prvih sedam marki, koje drže
više od 61 posto tržišta, ostao je nepromijenjen.
Najtraženiji su modeli Opela, koji sa 12.112 vozila drži 14,65 posto
tržišta, gotovo identično udjelu tijekom 2006. godine. Pad
prodaje pak bilježi drugoplasirani Renault, kojemu je prodaja sa 9499
vozila pala na lanjskih 8705, a pao je i udio u ukupnom
tržištu – sa 12,06 na 10,53 posto.
Među prvih deset marki manje vozila prodali su i Škoda,
Citroen, Fiat, Ford i Hyundai, s time da je Fiat s osme pozicije
tijekom 2006., lani pao na desetu, što istovremno znači
napredak za jedno mjesto Forda i Hyundaija. Lani su registrirani modeli
ukupno 47 različitih marki, a značajno je da se nakon nekoliko godina
ponovno vratila Zastava, čijih 59 primjerka prometuje domaćim cestama.
Hrvatsko je tržište, ako bismo ga imenovali po segmentima,
tržište malih vozila i vozila niže srednje klase. Ova dva
segmenta čine tri četvrtine ukupne prodaje vozila (77%). Dominiraju
vozila u cjenovnom razredu između dvanaest i sedamnaest tisuća
eura. Iz godine u godinu pokazuju se novi trendovi.
Sve jače kuće
Tako je tijekom 2007. ojačao utjecaj leasing-kuća, koje su
uspjele prodati oko 10 posto više automobila. Povećanje
utjecaja leasing-kuća utječe i na mijenjanje omjera vozila koja su
kupile pravne, odnosno fizičke osobe. S obzirom na to lani je udio
pravnih osoba došao do 45,5 posto, dok je godinu dana ranije
bio na 43,5, a tijekom 2005. godine na 37 posto. Ovi podaci –
o povećanju utjecaja pravnih osoba, kao i povećana prodaja LKV modela
– govore o jačanju pozitivnih trendova u domaćem gospodarstvu.
Rastu potražnje za novim automobilima svakako je pridonio i čak 30
posto manji uvoz rabljenih vozila. Prema predviđanjima, ako ne bude
većih poremećaja u društvu, ove će se godine zabilježiti
blagi rast prodaje novih automobila (oko 2 posto), ali uz istovremeni
nastavak pada uvoza rabljenih. To znači da bi tržište novih
vozila moglo dosegnuti brojku od 84.500.