O novoj generaciji Škodina modela Octavia RS imamo jednako mišljenje kao i o prethodnoj - riječ je o odličnom automobilu koji na cesti može posramiti i mnogo skuplje automobile! Octavia RS, naime, nudi sav prostor i komfor potreban za obiteljsku upotrebu. S druge strane, odlično sportsko podvozje i moćan motor potvrđuju da je testnom automobilu razvikani VW Golf GTI ipak nešto u rodu,... Automobil se odlično vozi, savršeno prianja uz cestu, brzo reagira na vozačeve želje. Jasno, nije to Formula nego sportski nastrojen cestovni automobil i u tim ga okvirima valja i gledati.
Da je pod prednjim poklopcem živahan agregat, izvana daju naslutiti diskretni RS logotip sprijeda i straga, potom robusni branici, spojler te dvostruka ispušna cijev. Pogled na masivne 17-colne aluminijske naplatke - specifične za RS model - otkrivaju i zelena kočiona kliješta. Upečatljiv detalj. Kad smo već kod kočnica, diskovi sprijeda i straga - potpomognuti obiljem elektronike - mogu ukrotiti vozilo, ali s obzirom na to o kakvom je vozilu riječ, ne bismo se bunili da su kočnice malo bolje.
Benzinski 2,0-litreni Turbo FSI motor razvija 200 konjskih snaga, te RS-icu čini prilično startnom i žustrom. Interijer je također prilagođen sportskim dušama. Sportski profilirana sjedala - izvedena u kombinaciji kože i tkanine - dobro podupiru tijelo, na kožom presvučeni trokraki upravljač također nemamo primjedbi. Iza kromirane i kožom presvučene ručice mjenjača krije se 6-brzinski ručni prijenos. Izmjena brzina teče glatko i brzo.
Probem je s ovim automobilom što zaista morate biti karakter i ne popuštati izazovima tzv. gradskih trkača jer biste inače brzo mogli ostati bez vozačke dozvole. Naime, gotovo svaki dan tijekom testa netko nas je pokušavao navući na utrkivanje, što ne čudi s obzirom da Octavia RS zaista ne skriva to svoje RS.