Pametni telefoni i tableti u idućih će pet godina postati apsolutno prevladavajući putni alat modernih nomada. Do 2017. preko mobitela će se prodavati praktički svako treće putovanje u svijetu. Već se sad četvrtina putovanja proda/kupi virtualno, a online prodaja u spomenutom razdoblju nastavit će rasti po godišnjoj stopi od devet posto. Mobilni će telefoni biti pomagalo broj jedan u organizaciji i rezervaciji putovanja, ali i vodič i “osobni savjetnik” na samom odredištu i za nekoliko će se postotaka bolje prodavati od tableta.
To je samo jedan od globalnih trendova koji će obilježiti iduće godine u svijetu putovanja prema Euromonitor Internationalu, londonskoj konzultantsko-istraživačkoj kući koja prati i analizira događanja u osamdesetak zemalja.
Svijet pritom neće stati na milijardi putovanja, dosegnutoj u prošloj i potvrđenoj u ovoj godini. Broj međunarodnih turista rast će neprekinuto do 2017., i to velikim dijelom zahvaljujući usponu brzorastućih svjetskih ekonomija poput Kine, recimo. Otprilike svakog drugog turista tradicionalno će ugošćavati europski domaćini, a na Starom kontinentu i dalje će jačati tzv. peer-to-peer (person to person) iznajmljivanje stanova i kuća.
Društvene su mreže znatno olakšale “susrete” vlasnika kuća ili stanova, koji u svojoj odsutnosti žele nešto sitno zaraditi, s turistima u potrazi za jeftin(ij)im smještajem, a procjenjuje se da će do 2017. vrijednost takvih putovanja u Europi znatno nadmašiti deset milijardi eura.
Milijarde se vrte i u tržišnoj niši na američkom tržištu, kratice PANK-s (professional aunt, no kids), koja krije potencijal od više desetaka milijuna žena starijih od 18 i bez djece. Sve one obožavaju mališane u svojoj široj obitelji, posvećuju im se i vode ih na putovanja...
Od toga ponajviše profitiraju destinacije poput Disneylanda, Havaja i sl., ali potencijali su širi. Procjenjuje se, naime, da broj žena bez djece ili onih koje će dulje odlagati odluku da postanu majke može samo rasti. Djeca su, ustanovili su i na drugom kraju svijeta, u Africi, važan faktor kad su u pitanju putovanja. Sve više tamošnjih domaćina, uvažavajući rast potražnje za multigeneracijskim odmorima, nudi child-friendly safarije. Prvi su krenuli u Južnoj Africi, ali slijede ih i u Keniji, Zambiji, Tanzaniji...
– U posljednje dvije-tri godine prodaja obiteljskih safarija gotovo nam se udvostručila. Ljudi sve više traže pustolovinu na odmoru i to uzbudljivo iskustvo žele podijeliti sa svojom djecom. I to ne samo roditelji nego i bake i djedovi – kaže direktor agencije Imagine Africa.