Hrvatske autoceste su nas za turističku sezonu i ljetno vrijeme, kada većina nas koristi godišnje odmore i odlazi prema Jadranu, “počastile” još jednim poskupljenjem cestarina. Tako će do mora hrvatskim autocestama biti još skuplje doći pa će se još više vozača okrenuti starim cestama koje su nesigurnije, pogotovo u špicama sezone kada je promet vrlo gust.
Podsjetimo, cestarine na autocestama kojima upravlja HAC poskupjele su početkom travnja 5 posto, dok su 1. srpnja, prema cjeniku koji će vrijediti u turističkoj sezoni do 30. rujna, poskupjele dodatnih 10 posto. Stoga, umjesto 174 kune, koliko je do travnja stajala cestarina za osobni auto od Zagreba do Splita (181 kn do 1. srpnja), sada se plaća čak 200 kuna. Do Ploča cijena će biti visokih 256 kuna umjesto 223 kune. Osim na Dalmatini, cijene su porasle i na Autocesti Zagreb – Lipovac pa se u ljetnoj sezoni sada od Zagreba do Osijeka plaća 135 kuna umjesto 116 kuna, a do Lipovca 141 kunu umjesto 122 kune.
Porasla je 10 posto cijena na autocestama A4 od Zagreba do Varaždina kao i Autocesta Zagreb – Sisak.
Ljeti ćemo skuplje voziti i na Autocesti Rijeka – Zagreb (ARZ), koja proljetos nije poskupjela. Tako će se od Zagreba do Rijeke sada plaćati 77 kuna umjesto dosadašnjih 70 kuna.
A poskupljuje i najprometnija dionica koju koristi i većina vozača, Zagreb – Karlovac, koja sada umjesto 19 kuna stoji 21 kunu.
U turističkoj sezoni skuplje će se plaćati i Krčki most i to 39 umjesto 35 kuna, kao i tunel Sveti Ilija 22 umjesto 20 kuna. Vlada ova poskupljenja opravdava restrukturiranjem poslovnog i financijskog programa cestovnog sektora, čiji ukupni dug premašuje 5,2 milijarde eura. U ovoj godini cestarskim tvrtkama, odnosno HAC-u, Hrvatskim cestama i Autocesti Rijeka – Zagreb (ARZ), na naplatu dolazi 7,8 milijardi kuna, sljedeće 8,2 milijarde, a 2019. godine 9 milijardi kuna. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković objasnio je kako reforma ovog sektora kreće jer se ne želi ići u prodaju ili monetizaciju autocesta, a povećanje cestarina jedna je od mjera povećanja prihoda cestara. Dakako, povećanjem cijena cestarina u turističkoj sezoni želi se ubrati što više novca od stranih turista, a kolateralna žrtva ispali su građani Hrvatske.
Dobra je vijest da će popusti za korisnike ENC uređaja (elektronička naplata cestarine) ostati istovjetni kao i sada, ali samo još ove godine. Stoga je preporuka svima koji žele putovati autocestom, ali ipak po povoljnijim cijenama, da koriste ENC. Posebnu ljetnu cijenu uvećanu za 10 posto od 1. lipnja do 30. rujna već godinama ima i Istarski ipsilon, čiji je koncesionar Bina-Istra u većinskom francuskom vlasništvu. Tako, primjerice, prolazak kroz tunel Učku za osobni automobil, umjesto 29 kuna, kolika je cijena kroz godinu, u turističkoj sezoni stoji 33 kune. Do Pule cestarina poskupljuje na 61 kunu, a do Umaga na 76 kuna. Autocesta Zagreb – Macelj (AZM), najskuplja autocesta u Hrvatskoj, ali i jedna od najskupljih u Europi, koja je u većinskom vlasništvu austrijskog Strabaga kao koncesionara, nema posebnu ljetnu cijenu cestarine. Ali njihova cijena od 0,78 kuna po kilometru autoceste ionako je astronomska.
Uvedite vinjete, dajte otkaze šalterašima, ogulite narod