Geneva Motor Show

Struje ima na svakom koraku, čeka se prava primjena

Protoscar Lampo2
Foto: REUTERS
1/3
08.03.2010.
u 17:20

Gotovo nema proizvođača koji nije pripremio neki hibridni ili električni automobil.

Svi važniji proizvođači automobila koji prodaju na području Europe do kraja tjedna prisutni su na jubilarnom, 80. salonu automobila u Ženevi. Riječ je o priredbi koja se – za razliku od priredbi u Parizu i Frankfurtu – održava svake godine i to u prostoru Palexpoa. Novinarima i posjetiteljima draga je zbog kompaktnosti i jednostavnosti. Svi su paviljoni povezani pa čitav dan, od početka do kraja izložbe, nije potrebno izlaziti i pretrčavati u drugu halu.

 Fosilna goriva

Saloni automobila prilika su da se pokažu noviteti, ali i opipaju reakcije te pokaže smjer u kojemu će se kretati automobilska industrija. I dok se još prije nekoliko godina pričalo da su benzinski i dizelski agregati prošlost, a budućnost je sustav gorivih ćelija, danas je samo Honda ostala donekle sklona toj teoriji. Gotovo svi važniji proizvođači pripremili su neku električnu izvedbu, bilo da je riječ o posve električnom automobilu ili tek hibridu klasičnog agregata i elektromotora. No, velike najave o masovnoj proizvodnji elektroautomobila treba pratiti i ostatak industrije, pa valja pripremiti i punionice na kojima će biti moguće napuniti baterije električnoga automobila. A u tome području samo rijetke zemlje imaju razrađenu strategiju prema kojoj bi se u nekom idućem razdoblju razvijala infrastruktura, ali i porezna politika.

 Električna energija

Ono što je svakako neosporno jest to da će različite hibridne verzije biti mnogo prihvatljivije od "plug in" modela ovisnih o utičnicama. Govorimo li pak o ekološkom aspektu, mnogi prilikom predstavljanja elektroautomobila govore da je riječ o vozilima s nultom emisijom te da ne ovise o fosilnim gorivima. Ipak, to nije u potpunosti istinito jer čak tri četvrtine proizvedene električne energije dolaze iz elektrana koje rade na fosilna goriva, a ne na prirodne resurse, primjerice na vodu ili Sunčevu energiju.

Usto, govorimo li o hrvatskim prilikama, domaće zakonodavstvo ne prepoznaje manje zagađivače jer se trošarina i porezi ne plaćaju prema emisiji CO2, već prema snazi pogonskog agregata. Zanimljivost ovogodišnjega salona jest i to da na njemu izlaže hrvatska tvrtka Dok-Ing, koja predstavlja koncept XD.

Ključne riječi

Komentara 1

OB
-obrisani-
21:57 26.03.2010.

Kako je krenulo, naposljetku ćemo i piškiti na struju.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije