Kia Sportage već je nekoliko godina jedan od najpoželjnijih kompaktnih SUV automobila na našem tržištu. U četvrtoj je generaciji - s dužinom od 448 centimetara i prtljažnikom koji prima 500 litara - postala još prostranija. I ponuda motorizacije je raznovrsna.
Novost je 1,6-litreni turbobenzinac, ali na našem su tržištu mnogo traženiji dizelaši. Pogotovo početni provjereni 1,7-litreni koji u jačoj verziji razvija 141 konjsku snagu i 340 Nm okretnog momenta. Dakako, u vožnji je to i više nego dovoljno za dinamično pokretanje tonu i pol teškog Sportagea. Naša testna verzija za prijenos snage koristi novi 7-stupanjski DCT automatski mjenjač s dvije spojke razvijen u potpunosti u Kiji. Pun je pogodak za one koji žele komfornu i štedljivu vožnju, a po potrebi i vrlo živahnu, ako se jače stisne papučica gasa.
Kombinacija snažnog dizelaša i glatkog automatika pruža mnogo zadovoljstva u vožnji, čak i kad je automobil natovaren. Ne treba očekivati sportske performanse, ali 11,5 sekundi do stotke i 185 km/h maksimalne brzine čine se i više nego dostatnim. Uz umjerenu vožnju prosječna nam je potrošnja bila 6,3 l/100 km, a ako se baš pazi bez problema može biti i manja od šest litara na stotinu prevaljenih kilometara. Ugodnoj vožnji svakako doprinosi i odlična zvučna izolacija.
Oprema LX City donosi mnogo raskošne opreme poput 17-inčnih alu naplataka, automatskog klimatizacijskog uređaja, GPS navigacije na 7-inčnom multimedijskom zaslonu, kamere za vožnju unatrag, grijanja prednjih i stražnjih sjedala... A sve to - uz metalik boju koja dodatno stoji 3100 kn - košta 210.162 kune. Uz novu trošarinu koja je manja nego dosad, a uskoro se počinje primjenjivati (cijena još nije formirana), mogao bi biti nekoliko tisuća kuna jeftiniji.
Pogledajte i 10 stvari koje možda niste znali o Yugu - u jednom je bio bolji i od Saaba: