Druga generacija Dacije Duster, jednog od najiščekivanijih noviteta i istinskog bestselera koji je u sedam godina prodan u više od 2 milijuna primjeraka (u Hrvatskoj 3967 automobila), a 2014. je čak bio i ukupno najprodavaniji model Renault grupe, u Hrvatsku stiže u siječnju. Novitet smo imali priliku isprobati u Grčkoj.
Neka vas ne zavara sličnost s dosadašnjim modelom (na tržište stigao 2010., redizajniran 2014.), ne radi se o redizajnu već o potpuno novom automobilu, bez obzira što su i dimenzije (dužina 434 cm), pa i sama platforma ostale iste. Promjene - i to pozitivne - vide se u unutrašnjosti i pogotovo se osjećaju u vožnji. Duster je sada udobniji i upravljiviji, a upravo fascinira kojom lakoćom i komforom prolazi makadamske puteve. I to samo uz prednji pogon, dok je 4x4 verzija sposobna za zahtjevne terenske zadatke.
Robustan i udoban
Robusnost je ostala glavna vrlina Dustera i „francuski Rumunj“ odignut od tla 21 cm ostao je - bez obira na uglađeniji nastup - pravi SUV, jedan od rijetkih u klasi gdje je sve veća konkurencija pretežito šminkerskih crossovera. Upravo smo 4x4 vrline isprobali na zahtjevnom terenskom poligonu u kamenolomu mramora nedaleko Atene. Bočni kut od 29 stupnjeva (najviše do 30°), velike naizmjenične ‘grbe’, strme uzbrdice i nizbrdice (prilazni kut do 30°, a odlazni do 34° stupnja). Duster sve prolazi kao od šale. Zaista impresivno!
Za spuštanje niz strminu tu je sada Hill Descent Control, koji sve automatski obavlja umjesto vozača, dok se za bolju preglednost na terenu brinu prednja i stražnja kamera. U unutrašnjosti su vizualne promjene veće, a na dodir se osjete i značajna poboljšanja u kvaliteti materijala. Kokpit je mnogo moderniji. Dodirni je zaslon podignut sedam cm i blago je zakrenut prema vozaču, ali je još uvijek malo prenisko. Ostalo je unaprijeđeno, kako kažu u Daciji, uz osluškivanje zahtjeva kupaca, pa se sada upravljač može podesiti i po dubini, sjedala su udobnija, a u vožnji se itekako osjeti novi električni progresivni servo upravljač. Na prvu odaje mekani dojam, ali u vožnji je s njim Duster puno bolji. Značajno je poboljšana i zvučna izolacija. Duster dolazi i uz automatski klima-uređaj.
Dizel, benzin i LPG verzija
I sigurnost je poboljšana, pa Duster sada serijski dolazi sa 6 zračnih jastuka. Za maksimalnih 5 EuroNCAP zvjezdica nedostajat će mu automatsko kočenje u nuždi koje uopće nije dostupno. Od naprednih aktivnih sustava pomoći vozaču nudi se upozorenje o prelasku u drugu voznu traku. Prostranost u kabini ostala je na istoj razini, a prtljažni prostor je porastao na 478 litara, odnosno 467 litara u 4x4 verziji.
Motorizacija je ostala jednaka. U ponudi su dva benzinca (1,6 SCe sa 115 i 1,2 TCe sa 125 KS) i dva dizelaša (1,5 dCi sa 90 i 115 konja).
Duster je robustan, pouzdan i terenski sposoban auto, a uz to je sada još udobniji i komforniji. Odlična je vijest što će i dalje imati odličnu cijenu za sve ono što nudi. Početni model s 1,6-litrenim benzincem od 115 KS stoji 99.900 kuna (uz klima-uređaj), uz plinsku LPG intalaciju 104.900 kuna, a 4x4 verzija s istim motorom 124.900 kn. Početni dizelaš od 90 konja stoji 114.900 kn, turbobenzinska 1,2 Tce verzija sa 125 KS stoji od 116.900 kn, a top verzija s Prestige opremom i dizelašem od 110 KS uz EDC automatik 149.900 kn, a uz 4x4 pogon i 6-brzinski ručni mjenjač 154.900 kn. Novi Duster već se može naručiti, a prvi auti u Hrvatsku stižu krajem siječnja.
Pogledajte i galeriju 10 najružnijih automobila svih vremena:
Kanta ostaje kanta ...