Dacia

Vozili smo novi Duster: uglađeniji i komforniji, ali i dalje po diskontnoj cijeni

Dacia Duster
Foto: Dacia
1/7
12.12.2017.
u 11:05

Novi Duster već se može naručiti, a prvi auti u Hrvatsku stižu krajem siječnja

Druga generacija Dacije Duster, jednog od najiščekivanijih noviteta i istinskog bestselera koji je u sedam godina prodan u više od 2 milijuna primjeraka (u Hrvatskoj 3967 automobila), a 2014. je čak bio i ukupno najprodavaniji model Renault grupe, u Hrvatsku stiže u siječnju. Novitet smo imali priliku isprobati u Grčkoj.

Neka vas ne zavara sličnost s dosadašnjim modelom (na tržište stigao 2010., redizajniran 2014.), ne radi se o redizajnu već o potpuno novom automobilu, bez obzira što su i dimenzije (dužina 434 cm), pa i sama platforma ostale iste. Promjene - i to pozitivne - vide se u unutrašnjosti i pogotovo se osjećaju u vožnji. Duster je sada udobniji i upravljiviji, a upravo fascinira kojom lakoćom i komforom prolazi makadamske puteve. I to samo uz prednji pogon, dok je 4x4 verzija sposobna za zahtjevne terenske zadatke.

Robustan i udoban

Robusnost je ostala glavna vrlina Dustera i „francuski Rumunj“ odignut od tla 21 cm ostao je - bez obira na uglađeniji nastup - pravi SUV, jedan od rijetkih u klasi gdje je sve veća konkurencija pretežito šminkerskih crossovera. Upravo smo 4x4 vrline isprobali na zahtjevnom terenskom poligonu u kamenolomu mramora nedaleko Atene. Bočni kut od 29 stupnjeva (najviše do 30°), velike naizmjenične ‘grbe’, strme uzbrdice i nizbrdice (prilazni kut do 30°, a odlazni do 34° stupnja). Duster sve prolazi kao od šale. Zaista impresivno!

Dacia Duster
1/16

Za spuštanje niz strminu tu je sada Hill Descent Control, koji sve automatski obavlja umjesto vozača, dok se za bolju preglednost na terenu brinu prednja i stražnja kamera. U unutrašnjosti su vizualne promjene veće, a na dodir se osjete i značajna poboljšanja u kvaliteti materijala. Kokpit je mnogo moderniji. Dodirni je zaslon podignut sedam cm i blago je zakrenut prema vozaču, ali je još uvijek malo prenisko. Ostalo je unaprijeđeno, kako kažu u Daciji, uz osluškivanje zahtjeva kupaca, pa se sada upravljač može podesiti i po dubini, sjedala su udobnija, a u vožnji se itekako osjeti novi električni progresivni servo upravljač. Na prvu odaje mekani dojam, ali u vožnji je s njim Duster puno bolji. Značajno je poboljšana i zvučna izolacija. Duster dolazi i uz automatski klima-uređaj.

Dizel, benzin i LPG verzija

I sigurnost je poboljšana, pa Duster sada serijski dolazi sa 6 zračnih jastuka. Za maksimalnih 5 EuroNCAP zvjezdica nedostajat će mu automatsko kočenje u nuždi koje uopće nije dostupno. Od naprednih aktivnih sustava pomoći vozaču nudi se upozorenje o prelasku u drugu voznu traku. Prostranost u kabini ostala je na istoj razini, a prtljažni prostor je porastao na 478 litara, odnosno 467 litara u 4x4 verziji.

Motorizacija je ostala jednaka. U ponudi su dva benzinca (1,6 SCe sa 115 i 1,2 TCe sa 125 KS) i dva dizelaša (1,5 dCi sa 90 i 115 konja).

Duster je robustan, pouzdan i terenski sposoban auto, a uz to je sada još udobniji i komforniji. Odlična je vijest što će i dalje imati odličnu cijenu za sve ono što nudi. Početni model s 1,6-litrenim benzincem od 115 KS stoji 99.900 kuna (uz klima-uređaj), uz plinsku LPG intalaciju 104.900 kuna, a 4x4 verzija s istim motorom 124.900 kn. Početni dizelaš od 90 konja stoji 114.900 kn, turbobenzinska 1,2 Tce verzija sa 125 KS stoji od 116.900 kn, a top verzija s Prestige opremom i dizelašem od 110 KS uz EDC automatik 149.900 kn, a uz 4x4 pogon i 6-brzinski ručni mjenjač 154.900 kn. Novi Duster već se može naručiti, a prvi auti u Hrvatsku stižu krajem siječnja.

Pogledajte i galeriju 10 najružnijih automobila svih vremena:

Dacia Duster
1/11
Ključne riječi

Komentara 1

Avatar HajdukLika
HajdukLika
20:41 12.12.2017.

Kanta ostaje kanta ...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije