Test: Volvo V90

Pet metara sigurnosti i luksuza upakirano švedski pedantno

Volvo V90
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
1/8
22.04.2017.
u 09:00

Instrumenti su digitalni, V90 u nuždi sam koči, a funkcija poluautomatske vožnje aktivna je do brzine od 130 km/h

Nakon limuzinskog “brata”, veliki karavan iz švedske radionice – Volvo V90 – podjednako impresionira pojavom, opremom i performansama. Čuveni švedski dizajn ovdje nije uspio ostati samozatajan, nenametljiv. V90 privlači poglede elegancijom i čistim, futurističkim linijama u koje su se savršeno uklopila tanka LED glavna svjetla. Sportski naglasak na karavanski oblikovan stražnji kraj stavlja dvostruki ispuh.

Povuče do 2200 kg tereta

Luksuzna krstarica duga čak 493,6 centimetara, s 294,1 cm razmaka među osovinama, nudi dovoljno prostora za pet odraslih putnika i svu njihovu prtljagu. Prtljažni prostor prima do 1526 litara, a V90 D5 može i povući 2200 kilograma tereta.

Iz 1969 kubnih centimetara obujma 4-cilindarski twin turbodizelaš na sva četiri kotača putem odličnog 8-stupanjskog automatskog mjenjača isporučuje 235 konjskih snaga pri 4000 okretaja u minuti (uz 480 Nm pri 1750 – 2250 o/min). U prosjeku na stotinu prevaljenih kilometara po tvorničkoj deklaraciji traži 4,9 litara goriva. U praksi, trošio nam je nešto manje od litre više. Pritom do stotke ubrzava za 7,2 sekunde – vrhunski za tako velik obiteljsko-poslovni automobil – a maksimalna mu je brzina 240 km/h. Iako je riječ o velikom automobilu kojem ne bismo zamjerili čak ni malo “lijenosti”, isprobani V90 startnošću i agilnošću nadmašuje mnoge kompaktnije i, na papiru, podjednako snažne automobile. Na pritisak papučice gasa reagira trenutačno, osjećaj uglađenosti ubrzavanja oduševljava, jednako kao i udobnost.

Prilagodljivi instrumenti

Vozačevo okruženje vrvi high tech detaljima, poput digitalnih instrumenata, a ne nedostaje ni onih kojima je cilj u prvi plan staviti luksuz, poput 4-zonskog klima-uređaja, umetaka od drva ili kožom presvučenog ključa. Grijana su i stražnja sjedala te kolo upravljača, ali i mlaznice za pranje vjetrobranskog stakla. Osim što sebi može prilagoditi prikaz instrumenata, vozač u V90 može prilagoditi i postavke načina vožnje. Parkirni senzori ugrađeni su i sprijeda i straga, automobil ima sustav glasovnog upravljanja, sustav prepoznavanja prometnih znakova i automatskog kočenja, aktivni tempomat s funkcijom poluautomatske vožnje do brzine od 130 km/h, sve zračne jastuke i zavjese koje je moguće ugraditi u automobil, stražnju kameru... Volvo V90 D5 AWD s automatskim mjenjačem stoji od 512.000 kuna.

>> Kad mu zaprijeti sudar, automobil će sam skretati: 'Od 2020. u Volvu nitko neće poginuti'

>> Škoda će vas probuditi da je očistite od leda, u Volvu možete mobitelom provjeravati gorivo...

Ključne riječi

Komentara 2

Avatar kristijan.1977
kristijan.1977
00:58 23.04.2017.

Ovaj ljepotan je jedino za otvorene ceste. Za grad nema šanse trebaš ti uparkirati ovih 5 metara u gužvi negdje :-O :-O

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije