TEHNOLOŠKO DOBA

Top 10 aplikacija: Facebook najčešći, najviše novca troši se na Netflix

Ilustracija, facebook
Foto: STEPHEN LAM/REUTERS/PIXSELL
1/3
19.12.2019.
u 14:13

Cijelo je desetljeće obilježeno općim rastom mobilne ekonomije, porast je preuzimanja pet posto dok je potrošnja narasla za 15 posto

Kraj desetljeća doba je zaokruživanja, koliko god to imalo smisla u ovom tehnološkom dobu u kojem se stvari izmjenjuju, kako bismo mi nešto iskusniji rekli, filmskom brzinom.

Ipak, može se s priličnom sigurnošću reći da su dva nova fenomena obilježila desetljeće na odlasku, komunikacije i društvene mreže. I to se može potkrijepiti brojkama. Na web-stranici App Annie objavljen je popis aplikacija koje su se najčešće “downloadale” u ovom desetljeću.

Tu je i top lista najdohodovnijih aplikacija, odnosno onih na kojima su korisnici ostavili najviše novca. Vjerojatno će mnoge zabrinuti kada navedemo kako su dvije najčešće preuzimane aplikacije proteklog desetljeća Facebook i Facebook Messenger.

A onda i kako četiri od pet najčešće downloadanih aplikacija potječe od tvrtki u vlasništvu Facebooka. Na trećem je mjestu WhatsApp Messenger, a onda Instagram i Snapchat. WhatsApp i Instagram također su u vlasništvu Facebooka, s time da je Snapchat odbio ponudu Facebooka za preuzimanje vrijednu tri milijarde dolara 2013. godine.

Osam američkih, dvije kineske tvrtke

Osam od deset aplikacija na tom popisu američkih su tvrtki, ostale dvije – kineskih. Riječ je o društvenomrežnoj aplikaciji TikTok te aplikaciji za surfanje internetom UC Browser koji je proizvod poznatog Alibabe. Puno je zanimljiviji TikTok kojemu se plasman u prvih deset aplikacija ne može pripisivati samo ogromnom kineskom tržištu jer je ta aplikacija sve popularnija u svijetu, odnedavno i u nas.

I to sve u relativno kratko vrijeme, u godinu ili dvije, pa se može očekivati da će njezin plasman na ovoj ljestvici samo rasti. Na kraju su YouTube i Twitter. Ništa manje zanimljiv nije ni popis aplikacija na koje su korisnici u svijetu potrošili najviše novca. Prvi je, donekle i očekivano, Netflix.

On je praktički na svakom pametnom televizoru, a nerijetko ćete vidjeti da korisnici sadržaj s te platforme gledaju i na mobilnim uređajima. Popularan je i u nas iako se ponuda u nas razlikuje u odnosu na onu u Americi zbog autorskih prava, a za nas raspoloživ sadržaj, također, nije prevođen. Zatim je tu Tinder aplikacija za upoznavanje koja ni u nas nije nepoznata.

Vrlo je zanimljiva aplikacija Pandora Music. Riječ je o usluzi streaminga glazbe s mogućnošću automatizirane reprodukcije preporučene glazbe kroz platformu internetskog radija iza koje stoji Music Genome Project, aplikacija koja kod nas još nije raspoloživa.

Music Genome Project algoritam je definiran s 450 osobina kojima je glazba, odnosno njezini žanrovi, opisana u cilju njezine bolje organizacije. Onda je tu Tencent Video kineske megakorporacije Tencent. Riječ je o videostreamingu koji je u ožujku ove godine bilježio 900 milijuna korisnika.

Tu je i komunikacijski alat Line koji dolazi iz Japana, a slijedi opet nešto jako zanimljivo iz Kine. Platforma iQIYI nešto je sasvim slično Netflixu, s kojim zapravo i radi. Platforma za videostreaming iznimno je popularna, preko nje mjesečno više od 500 milijuna aktivnih korisnika pregleda oko šest milijardi videa.

Inicijalnom javnom ponudom krajem ožujka 2018. prikupljeno je 2,25 milijardi dolara u Americi. Da je na ovoj listi i Spotify, nije previše čudno, kao i HBO NOW, a onda je tu još jedan “Kinez” – Kwai, platforma za dijeljenje videa. Zanimljivo je i da nijedna korporacija nema na ovom popisu dvije aplikacije.

I onda su tu igre. Najčešće preuzimana igra desetljeća je Subway Surfers koja dolazi iz Danske, a dobar dio svojeg uspjeha duguje popularnosti u Indiji. Zatim je tu i u nas iznimno popularna Candy Crush Saga, pa Temple Run 2, My Talking Tom, Clash of Clans, Pou, Hill CLimb Racing, Minion Rush, Fruit Ninja, 8 Ball Pool.

Europske igrice

Iako je kineska korporacija Tencent, možda i najveća na svijetu kada se o mobilnim igrama radi, nijedna kineska igra nije na popisu. Zato je jaka Europa. Subway Surfers je iz Danske, My Talking Tom s Cipra, Clash of Clans iz Finske kao i Hill Climb Racing, Minnion Rush iz Francuske, 8 Bal Pool iz Švicarske.

Pou je iz, zanimljivo, Libanona, Fruit Ninja iz Australije, Candy Crush Saga i Temple Run 2 su iz Sjedinjenih Država. Bitno je drugačija situacija s igrama na koje se najviše troši. Prvi je Clash of Clans, pa japanski Monster Strike, a onda Candy Crush Saga. Sve ostale najdohodovnije igre nisu i na listi najdownloadanijih.

Na petom mjestu tu se ipak našao Tencentov Honour of Kings, ali i Pokemon GO na osmom, na desetom je Clash Royale koji je iz Finske kao i Clash of Clans. Ako su Europljani majstori popularnosti, onda ih drugi kontinenti tuku u utrživosti. Ponajviše Japanci koji na ovoj listi imaju tri igre, kao i Amerikanci, a onda Kinezi dvije.

Cijelo je desetljeće obilježeno općim rastom mobilne ekonomije, porast je preuzimanja pet posto dok je potrošnja narasla za 15 posto.

Komentara 1

CR
crobrzic1970
09:33 02.02.2020.

To nije točno

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije