Kraj vrlo teške automobilske godine obilježio je početak prodaje novog izdanja Toyotina prestižnog terenca, Land Cruisera

Toyota Land Cruiser ostaje kralj bespuća i svevremenski simbol

toyota land cruiser
Foto: Marin Tomaš
1/9
28.12.2009.
u 12:42

Kraj vrlo teške automobilske godine obilježio je početak prodaje novog izdanja Toyotina prestižnog terenca Land Cruisera.

Vjerujemo da je vrlo malo ljudi koji nisu čuli za Toyotin terenav Land Cruiser. Model je to koji se vrlo dug niz godina iznova dokazuje na brojnim izazovima, a dovoljno je reći da se sadašnje ime koristi već gotovo 55 godina i da je prodan u više od pet milijuna primjeraka.

Odličan je to uvod u novu generaciju Land Cruisera koja se otprije nekoliko dana nudi u domaćim prodajnim salonima. Već na prvi pogled mnogi će reći kako je ovo ustvari evolucija dosadašnjeg modela, a to nije slučajno jer ovakav dizajn ne zastarijeva brzo te je je aktualan već mnogo dulje. Bez obzira na to, dobar dio estetskih promjena nije učinjen samo da bi se automobil dizajnerski osvježilo nego i da bi se poboljšala aerodinamika. Dok je stari model imao Cd 0,37, novi ima 0,35.

I dalje 3 i 5 vrata
Povećanje vanjskih dimenzija svedeno je na minimum. I dalje se nude izvedbe s tri i pet vrata. Veći model samo je 45 mm duži i 10 mm širi od prethodnika, a međuosovinski razmak i stražnji prevjes ostali su isti. Novi prednji branik osigurava da, bez obzira na povećanje prednjeg prevjesa od 45 mm, pristupni kut od 32 stupnja ostaje nepromijenjen. Polazni kut od 25 stupnjeva i nagib kuta prelaska od 22 stupnja osigurava da off road sposobnosti na sasvim novom vozilu Land Cruiser nisu narušene.

Multi-terrain ABS
Model s troja vrata je 85 mm duži i 10 mm širi od prethodnika, a ima i 45 mm veći prednji prevjes te istu dužinu međuosovinskog razmaka. Kao i na modelima s pet vrata, pristupni kut, polazni kut i nagib kuta prelaska ostaju isti. Off road tereni mjesto su gdje Land Cruiser pokazuje i dokazuje svoje kultno mjesto na tržištu terenaca, a u čemu mu pomaže i 22 cm udaljenosti od tla.

Poboljšana je sigurnost i samih putnika, ali i ostalih sudionika u prometu, s velikim naglaskom na zaštitu pješaka. Multi-terrain ABS prilagođen je uvjetima na off road terenima, te dok na asfaltu onemogućuje blokiranje kotača, to izvan njega u trenutku neprianjanja svih kotača uz podlogu i dopušta. Izvedbe opremljene automatskim mjenjačem, kakva je bila i testna, imaju i sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici, odnosno za vožnju na nizbrdici.

Stalnom pogonu na sva četiri kotača od velike je pomoći i aktivni sustav protiv proklizavanja (A-TRC) koji koristi upravljanje kočnicama i motorom za ravnomjernu raspodjelu zakretnog momenta na sva četiri kotača.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije