Početak nove godine otvorio je nova poglavlja u mnogim područjima vezanima za automobilsku industriju. Najznačajniji je novi način obračuna trošarina, koji je donio niže cijene automobila. Za jedne je to pojeftinjenje znatno, za druge tek simbolično, ali bitno je da se na trošarinskom sustavu nešto počelo raditi.
Počelo, jer ova će priča tražiti nastavak. Od rujna će se, naime, i službeno početi provoditi novi, WLTP režim testiranja emisija štetnih plinova. Dosadašnji NEDC režim temeljio se na testiranjima u laboratorijskim uvjetima, dok se po novom režimu automobili testiraju u realnim uvjetima. To je dobra vijest za vozače, jer će imati točniju informaciju o prosječnoj potrošnji auta koji ih zanima.
Mnogim će automobilima deklarirana potrošnja, pa tako i emisija CO2 po WLTP-u biti veća nego što je bila po NEDC-u. I tu se nameće potreba nove korekcije trošarinskog sustava, koji se osim na vrijednosti vozila temelji i na emisijama CO2. Jer,ostane li u rujnu sve kako je danas, poskupljenje koje će neminovno pratiti veće vrijednosti CO2 emisija pojest će sadašnje pojeftinjenje.
Urus, Jetta... Pogledajte najveće novitete detroitskog sajma automobila:
A što mislite zašto je Vlada Bnedavno "grdno" pojefinila aute? Jer zna da će ih sad opet masno poskupjeti ne čineći ništa po pitanju novih mjerenja CO2!