Ne, niste pogriješili. Stvarno se nalazite na Twitter-stranici, a ne na Facebooku! Mnogi korisnici Twittera mogli bi se lako prevariti zbog novog izgleda web-stranice Twitter.com. Iako su ove dvije najveće društvene mreže dovoljno različite da ih najčešće ne miješamo, redizajnirani profili korisnika Twittera neodoljivo podsjećaju upravo na – Facebook.
Ponajviše zbog velike profilne fotografije u zaglavlju profila koja je s dimenzijom od 1500 x 500 piksela još raskošnija od Facebookovih 851 x 315 piksela. Tu je i manja fotografija predviđena za portretnu fotku, baš kao na fejsu.
Facebook i Twitter imaju dugu tradiciju preuzimanja ideja i prilagođavanja alata jedni od drugih. Zapravo većinom je to Facebook radio, a sada je Twitter “vratio”. Tako je Facebook već odavno od Twittera preuzeo tagiranje (mention na Twitteru) koje se posve udomaćilo na Facebooku pa se više i ne smatra tuđicom, nego više jednim od zaštitnih znakova Fejsa.
Hvatanje trenutačnosti
Usto je Facebook u svom kontinuiranom nastojanju da dohvati Twitterov efekt trenutačnosti više puta radio promjene na svom news feedu baš po uzoru na Twitter. Najzapaženiji pokušaji u tome popularni su hashtagovi te trending teme (popularne priče o tom trenutku). Doduše, Twitter također ima hashtagove, a koriste ga i druge mreže, no upravo su na Twitteru hastagovi doživjeli najveću slavu i iskorištenost te – ukratko – ispunili svrhu. Gotovo da više i nema tweetova, a da netko ne stavi barem jedan hashtag. Neki pak, pa i vaš autor znaju pritom i pretjerati pa unijeti predugačak hashtag ili ih nanizati previše. No svatko koristi društvene mreže po svom nahođenju, a na vama je koga želite pratiti i čitati, zar ne?
Facebook je i svoju uslugu subscribe preimenovao u twitterovski follow, a čestim promjenama u algoritmu načina na koji se pojavljuju priče na nečijem zidu Zuckerbergova ekipa stalno nastoji relevantnije vijesti držati pred okom korisnika. Jer upravo je to ono u čemu Facebook još kaska za Twitterom – brzina informacije i reakcije korisnika na neku udarnu vijest ili događaj koji je u tijeku.
Po vijesti na – Twitter
Na Facebooku smo i dalje većinom okruženi svojim prijateljima, obiteljima i kolegama s posla, dok je Twitter i dalje posložen isključivo prema interesima. Dakako, na objema mrežama možete dodavati u svoje “krugove” koga želite, od prijatelja i obitelji pa do tvrtki i medijskih brendova, no Twitter je i dalje bolja platforma za praćenje popularnih tema i trenutačnu povezanost širokog broja korisnika kad je riječ o nekom aktualnom događaju.
I na Facebooku ćete brzo dobiti vijest ili reakciju vaših prijatelja, no Twitter ima širi doseg jer je i veća vjerojatnost da ćete vidjeti neki retweet i informaciju koju je podijelila neka osoba za koju niste ni znali da postoji.
Twitter je radio 21. stoljeća, lako dostupan bilo gdje i prvo je mjesto gdje ćete odmah doznati što se događa i o čemu se sada govori i u Hrvatskoj i u svijetu.No i Twitter nastoji gurati naprijed i pojačati rast broja korisnika (procjenjuje se da Twitter ima više od 500 milijuna korisnika, a da ih je više od 200 milijuna aktivno svaki mjesec). Tako je, osim ovog vizualnog noviteta, prvi put na Twitteru uvedena i novost da možete neku svoju objavu označiti kao prioritetnu.
Istakni cool tweet!
Ta se usluga zove pin tweet (zapiknite objavu) i njome zaključavate određeni post na vrhu svojih objava i nova objava nakon toga neće je preskočiti. Tako Twitter poručuje korisnicima da neće više biti obilježeni svojom posljednjom izjavom, nego da mogu dotjerati svoju listu objava nekom cool objavom koju sami izaberu. Ne možete “pinati” tuđi tweet, nego samo svoj. Tome možete doskočiti ako napravite klasični retweet jer je to tehnički vaša objava pa takav tweet možete zaključati na vrhu svog “timelinea”.
Isprobajte!