U Hrvatskoj je u travnju, prema podacima Promocije plus, prodano 4165 novih osobnih automobila, što je za 3081 automobil ili 74 posto više prodanih automobila nego u travnju prošle godine, kada su registrirana samo 1084 nova automobila.
Dakako, razlog ovako velikog porasta prodaje automobila u odnosu na prošlu godinu jest potpuno zatvaranje koje smo imali lani u četvrtom mjesecu zbog pandemije COVID-19. No i podaci za cijelu 2021. godinu u odnosu na 2020. su pozitivni. U prva četiri mjeseca u Hrvatskoj su registrirana 14.684 nova automobila u odnosu na isto razdoblje prošle godine kada je registrirano 11.113 automobila, što je za 3571 auto više nego u prvom tromjesečju 2020. godine, odnosno 32,1% više.
Daleko je to od pretpandemijske 2019. godine kada su samo u travnju registrirana 8633 automobila (51,7% više nego u travnju 2021. godine), a u prvom tromjesečju 20.772, odnosno 29,3 posto više automobila nego u prva četiri mjeseca ove godine. Ali svakako je to pozitivan trend.
Proljetni mjeseci tradicionalno donose najveću prodaju na našem tržištu automobila, a dobri proljetni prodajni rezultati prošlih godina bili su na krilima nabave rent-a-car vozila za turističku sezonu.
Lani su u travnju oni potpuno izostali, a kako vidimo, ove godine su neke renta-car tvrtke nabavljale određene količine vozila, ali nesumnjivo su vrlo oprezne i ne očekuju turističku sezonu s mnogo turista iz udaljenijih država koji dolaze u Hrvatsku zrakoplovom i kod nas unajmljuju vozila.
U Hrvatskoj je i dalje Volkswagen najtraženija marka novih vozila. U prva četiri mjeseca registrirano je 2399 novih VW automobila, odnosno 16,3% udjela u ukupnoj prodaji. Slijedi Škoda s 1962 registrirana automobila (13,36% udjela), a potom Renault (856), Suzuki (839), Dacia (804), Hyundai (792), Kia (779), Opel (773), Peugeot (680), potom Fiat, Seat, Toyota, Audi... Škoda Octavia i dalje je najprodavaniji model automobila u Hrvatskoj s 813 prodanih primjeraka u prva četiri mjeseca 2021., što je tržišni udio od 5,54%.
Drugi najprodavaniji model jest VW T-Cross s 587 prodanih auta, a slijede Dacia Duster s 515, VW T-Roc s 507, Opel Corsa s 478, VW Golf (404), Renault Clio (401), Hyundai Tucson (346), Suzuki Vitara (341)... Najprodavaniji model u travnju bila je Opel Corsa s 309 prodanih primjeraka, a slijede Škoda Octavia (227), VW T-Cross (171) i VW T-Roc (136). Na petom je mjestu najtraženijih Dacia Duster sa 117 prodanih vozila, na šestom Renault Clio sa 113 registracija, a sedmom Škoda Kamiq sa 109 registracija. Benzinski motori i dalje su najtraženiji pogonski agregati.
Benzinaca je u prvom tromjesečju prodano 7978 ili 54,3%, dok su dizelaši s 4067 registriranih vozila pali na 27,7% tržišnog udjela.
Električna vozila u dosadašnjem dijelu godine registriralo je 175 hrvatskih kupaca ili 1,2%, što je posljedica prošlogodišnjih poticaja. Sve je više hibrida, u prva četiri mjeseca čak 2006 komada što je 13,7%, dok je plinaša bilo 458, odnosno 3,7%.
Lezbijski i gej parovi u Hrvatskoj mogu pristupiti procjeni da postanu posvojitelji
Veseli ovaj podatak o povećanju kupovine novih vozila što je jasan pokazatelj kako ne stojimo tako loše kako neki pričaju. Ovaj pozitivan trend neće se dugoročno zadržati jer nam slijedi nova kriza i recesija u idućoj godini.