Ispred zagrebačkog Energetskog instituta "Hrvoje Požar" otvorena je prva punionica za električna vozila u našem glavnom gradu. Jedna punionica električnih automobila već postoji u Hrvatskoj, u Labinu. Demonstracija punionice odvija se na jednom od dva električna automobila koji se može kupiti u Hrvatskoj, Citroënu C-Zero.
Institut će u sklopu svog projekta E-mobilnost nuditi takve pametne punionice koje punjenje 16kWh baterija omogućuju u roku od 6 sati. Cijena punionica je od 3000 do 5000 eura, a u budućnosti će se nuditi i punionice za brzo punjenje, na kojima će se baterija moći napuniti za samo pola sata. Cijena takvih punionica bit će znatno veća.
Idealne lokacije za ovakve punionice su obiteljske kuće ili stambeni blokovi, radna mjesta, autobusne i željezničke postaje, aerodromi...
– Ovo je demo-punionica i do kraja godine je Institut građanima daje na besplatnu uporabu. Izrađena je od uređaja i materijala proizvedenih u inozemstvu, a mi se trudimo pronaći hrvatske tvrtke koje bi u budućnosti sudjelovale u proizvodnji ovakvih punionica – rekao je ravnatelj Instituta Goran Granić.
Dakako, za punjenje morate imati električni automobil (cijena za Citroen C-Zero koji se počinje prodavati u Hrvatskoj krajem ljeta još nije formirana, dok njegov "brat" Mitsubishi i-Miev stoji 390.000 kuna ) i morate biti registrirani u Institutu jer prije punjenja se obavlja autorizacija korisnika koja je moguća putem RFID beskontaktne kartice ili putem mobitela.
Više informacija, pa i mogućnost probne vožnje u električnom automobilu, možete dobiti na www.e-mobilnost.hr.
Citroën C-Zero
Pogon: elektromotor snage 49 kW odnosno 67 KS
Baterije: punjive litij-ionske baterije smještene ispod podnice u sredini vozila, a sastoje se od 88 ćelija od 50 Ah
Autonomija: do 150 km s jednim punjenjem baterija
Najveća brzina: 130 km/h
0 do 100 km/h: 15,9 s
Okretni moment: 180 Nm
Težina: 1120 kg
Volumen prtljažnika: 166 litara
Cijena: Nepoznata
Kako bi trebalo shvatiti ovaj članak? Možda kao propagandni materijal za prodaju navedenog automobila, koji nipošto nije jeftin i pitanje je ukupne isplativosti kupnje takvog auta. Osim toga što to znači besplatna punionica, ne vjerujem da struju nitko neće platiti.. Na kraju krajeva sve mi to smrdi na to da ćemo opet mi građani kroz vlastite povećane račune pokrivati i tu razliku. Ja se s tim ne slažem i ne želim plaćati tuđe račune. Ne samo ove, već i one raznih kredita koje su podigli naši izdajnički političari, koje su utrošili u privatne svrhe, a koje mi građani moramo vraćati kroz srozani standard, koji će i dalje drastično padati. Zalažem se za kaznenu odgovornost i progon svih koji neodgovorno i bahato troše naš porezni novac, retroaktivno do maksimuma mogućeg.