Što je ‘zelenije’, to je modernije, opći je stav bez obzira na promatrano područje. Kao poželjni se pritom, uz ekološki proizvedenu hranu i odjeću, u prvi plan guraju električni automobili. U zeleni je vlak uskočio i međunarodni konzorcij sastavljen od gomile institucija, tvrtki i autoklubova, a s ciljem testiranja ispušnih plinova automobila. Nema u tome ništa loše, dapače, ljudi trebaju znati koliko je zapravo u ekološkom smislu čist automobil kojeg kupuju, koliko štetnih tvari ostavlja za sobom.
No, također bi im trebalo dati potpunu sliku, a ta je da ispušni plinovi koji su nusprodukt rada motora s unutarnjim sagorijevanjem nisu jedini eko otisak kojeg automobili ostavljaju. Stoga je nepravedno ocjenjivati ih samo kroz prizmu emitiranih štetnih plinova, a pod tepih gurati neekološke načine proizvodnje, primjerice, baterija ili električne energije. No, u nadi da će Green NCAP, program za čišće automobile, naći način da i tu komponentu obuhvati svojim istraživanjima te da kupce informira o ekološkoj komponenti čitavog životnog ciklusa pojedinog vozila, donosimo rezultate druge etape njihovih testiranja.
Mercedes-Benz C220d 4MATIC i Renault Scenic dCi 150, oba s dizelskim motorima, dobili su po tri od maksimalnih pet zvjezdica. Audi A4 Avant g-tron, prvi testirani plinom pogonjen automobil, također je dobio tri zvjezdice. Opel Corsa pogonjena 1,0 benzincem dobila je četiri zvjezdice, a električni Nissan Leaf, očekivano, pet zvjezdica.
Proizvodnja struje koju potroši takav moderni autek deset puta više zagađuje atmosferu nego stari benzinac bez katalizatora. Nuklearke, termoelektrane... jako čisto, kaj ne?