Ivan Vidaković novi je direktor Microsofta Hrvatske, objavljeno je na jučerašnjoj božićnoj konferenciji za novinare. Službeno mu mandat počinje početkom godine. Venesa Schütz, sadašnja direktorica Microsofta Hrvatska, koja je dužnost preuzela u kolovozu 2008., ostat će u Microsoftu, no na koju će funkciju biti imenovana, bit će poznato sljedećeg tjedna.
– Moj zadatak bio je ograničen na dvije godine i sada je ispunjen. Bilo mi je jako lijepo u Hrvatskoj, ali brzo je prošlo. U proteklom razdoblju Microsoft Hrvatska vrlo se dobro nosio s krizom. Prihodi su ostali stabilni, odnosno na razini lanjskih, dok se tržišni udio lagano povećao. U Hrvatskoj je Microsoft ostvario dosad najbolje rezultate – izjavila je Venesa Schütz te dodala kako su prihodi od prodaje softvera ostali na razini prethodne godine, a prihodi od prodaje usluga porasli su 16 posto.
Čast i izazov
Ivan Vidaković, novoimenovani direktor Microsofta, dolazi na tu funkciju s pozicije voditelja poslovne kontrole projekata za središnju i istočnu Europu u IBM-u, tvrtki u kojoj je proveo gotovo cijeli svoj dosadašnji profesionalni radni vijek. Osam je godina prije toga bio generalni direktor IBM-a Hrvatska, a prije toga i pet godina direktor IBM-a na Bliskom istoku, u Omanu i Jemenu. Diplomirao je matematiku i informatiku na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu.
– S IBM-om se nisam dogovorio o novom radnom mjestu te sam bio zapravo slobodan na tržištu rada – objasnio je I. Vidaković razloge zašto je napustio svoju dosadašnju tvrtku, a potom i prihvatio čelnu poziciju u Microsoftu.
– Biti na čelnoj poziciji Microsofta u Hrvatskoj velika je čast, ali i veliki izazov. Nijedna druga tvrtka u Hrvatskoj nema tako razgranat ekosustav s tolikim brojem partnera, a samim time ni potencijala, kako za razvoj poslovanja tako i za inovacije – objasnio je Vidaković.
Preokret trenda u 2010.
Marko Makovac, direktor Microsoftova poslovanja i marketinga, kazao je da je IT tržište u Hrvatskoj, prema procjenama, vrijedno 5,6 milijardi kuna.
Pad potrošnje dogodio se i bio viši od prvobitno očekivanog te dostigao 15 posto minusa. No, u 2010. godini očekuje i lagani oporavak informatičkog tržišta, posebno u drugoj polovici iduće godine, kao i to da će se trend preokrenuti i početi rast potrošnje, posebice rast prodaje osobnih računala koji je stigao do 24 posto minusa u ovoj godini spram proteklog razdoblja.
U državi gdje je stupanj piratizacije negdje blizu 50 % (prema optimističnim procjenama!) nam \"Microsoft\" nudi software skuplji najmanje 40 % nego na veoma bogatom američkom tržištu!? Ili na konkretnom primjeru, za cijenu OEM verzije softwarea koja se masovno nudi na policama domaćih trgovina je kupac u stanju kupiti puno maloprodajno (retail) pakovanje na online portalima američkih trgovina. Ne zaboravite da je OEM neprenosiv s računala na računalo pa to znači da je hrv. kupac u startu oštećen jer za praktično isti iznos dobiva manje nego američki kupac. A gdje je tu logika i pokušaj suzbijanja piratstva, e na to će valjda znati odgovoriti \"idući molim!\" direktor Microsoft Hrvatska, zar ne?