Sigurnost je riječ koja zvuči moćno. Uživati u vožnji te pri tom biti
uvjereni da ste, baš kao i promet oko vas, sasvim sigurni od ogromne je
važnosti, posebice u prometnim gužvama kroz koje se probijamo svakoga
dana.
Hans Nyth nedavno je imenovan novim direktorom Volvo Cars centra za
sigurnost i istinski je ponosan na napore Volva da vožnju učini što
sigurnijom.
Hans Nyth postavljen je u u ožujku ove godine za direktora Volvo centra
za sigurnost. Jedinstveni laboratorij za crash testove, koji je 2000.
službeno otvorio kralj Carl XVI Gustaf, strateški je smješten između
tehničkog Volvo centra i tvornice Torsland u Gothenburgu.
Iza Hansa Nytha stoji 35 godina rada u Volvu te ogromno iskustvo u
proizvodnji i dizajniranju automobila.
„Ostvarenje naše vizije – da nitko ne smije biti ozlijeđen ili
poginuti u Volvu do 2020. godine – zahtijeva kontinuiran i kompletan
pristup pitanjima sigurnosti,“ ističe Hans Nyth. „Naši su prioriteti
usredotočeni na tri područja: ljude, infrastrukturu i samo vozilo.“
„Volvo je svojim radom na sigurnosti inspiracija za cijeli svijet. Da
bismo zadržali vodeću poziciju u poštivanju sigurnosnih mjera, izuzetno
je važno da u budućnosti naš rad temeljimo na stečenom znanju i
rigoroznim zahtjevima u pogledu sigurnosti, te da upotrijebimo prave
tehnologije koje će vozaču biti od pomoći u različitim situacijama u
prometu,“ nastavlja Hans Nyth.
Usredotočen na sigurnost putnika, Volvov tim za istraživanje nesreća
oformio je od 1970. godine do danas solidnu bazu podataka koja sadrži
informacije o preko 36.000 nezgoda u koje je bilo uključeno više od
60.000 Volvo automobila. Znanje prikupljeno iz stvarnih situacija koje
su prethodile prometnim nezgodama, ili su se događale tijekom i nakon
nezgode, predstavlja bazu i daje nam temelje za jedinstvenu mogućnost
da rekonstruiramo događaje iz prometne nesreće u našem laboratoriju za
crash testove. Sigurnost u Volvu uključuje neprekidnu suradnju
između dizajnera, tehničara i brojnih vanjskih suradnika.
Približno 400 sveobuhvatnih testova
godišnje
Laboratorij za crash testove nudi neograničene mogućnosti za različite
vrste testova kao i rekonstruiranje nesreća iz stvarnih podataka
izvučenih iz situacija u prometu.
Postoje dva testna kamiona dužine 108 i 154 metra. Jedan od njih je
pokretan i može biti postavljen pod kutom od 0 do 90 stupnjeva, što
omogućava ispitivanje tijeka različitih nezgoda pod različitim kutovima
i pri različitim brzinama.
Hans Nyth postavljen je u u ožujku
ove godine za direktora Volvo centra za sigurnost
Primjerice moguće je simulirati sudar dvaju vozila u pokretu. U
laboratoriju za crash testove koristi se ogromna pokretna sudarna
prepreka koja se pokreće pomoću hidrauličnog sustava za podizanje sa
zračnim jastucima. Ova se prepreka koristi kod testiranja različitih
frontalnih sudara, bočnih te udara u zadnji dio. Također, ovu prepreku
moguće je koristiti i za crash testove za autobuse i kamione. U samu
prepreku i vozila ugrađuju se, tijekom testiranja, senzori koji
registriraju cijeli lanac događanja.
Na drugom, statičnom kamionu, moguće je napraviti crash test putničkih
vozila do brzine od 12 km/h, te se mogu raditi testovi prevrtanja. Uz
zgradu se nalazi veliko područje na otvorenom, na kojem se mogu
izraditi simulacije sveobuhvatnih okruženja u prometu.
Godišnje se napravi oko četiri stotine sveobuhvatnih testova. Svi
testovi se snimaju digitalnim kamerama velike brzine i iz različitih
kutova. Nekoliko je kamera podignuto na visinu od 11 metara, a ostale
snimaju nesreću iz unutrašnjosti i ispod vozila kroz ekstremno čvrsto
staklo.
Posljednja tehnologija ugrađena u
Volvo XC60
Volvo XC60 je najsigurniji automobil proizveden do sada, a opremljen je
svim najnaprednijim tehnološkim dostignućima koja Volvo može ponuditi u
segmentu zaštite i preventivne sigurnosti. Ova dostignuća uključuju
dodatni dvostupanjski generator za zračni jastuk, sigurnosne pojaseve s
graničnikom jačine, City Safety sustav upozoravanja vozača u gradskoj
vožnji te sustav obavješatavanja o mrtvom kutu (BLIS). Otprilike 120
testnih XC60 modela je „žrtvovano“ u laboratoriju prije nego je ovaj
model pušten na tržište u 2008. godini. Model je prošao i nekoliko
tisuća virtualnih crash testova.
Čak je i publika mogla svjedočiti o nekoliko javnih crash testova
prilikom testiranja modela XC60. Volvov centar za sigurnost, naime,
može primiti 200 promatrača crash testova, koji mogu promatrati
zasigurno uzbudljiv i nezaboravan prizor.