Volvov testni centar za sudare pod novim vodstvom

Posljednja tehnologija ugrađena u Volvo XC60
import
23.06.2008.
u 20:47

Sigurnost je riječ koja zvuči moćno. Uživati u vožnji te pri tom biti uvjereni da ste, baš kao i promet oko vas, sasvim sigurni od ogromne je važnosti, posebice u prometnim gužvama kroz koje se probijamo svakoga dana.

Hans Nyth nedavno je imenovan novim direktorom Volvo Cars centra za sigurnost i istinski je ponosan na napore Volva da vožnju učini što sigurnijom.  
 
Hans Nyth postavljen je u u ožujku ove godine za direktora Volvo centra za sigurnost. Jedinstveni laboratorij za crash testove, koji je 2000. službeno otvorio kralj Carl XVI Gustaf, strateški je smješten između tehničkog Volvo centra i tvornice Torsland u Gothenburgu.
Iza Hansa Nytha stoji 35 godina rada u Volvu te ogromno iskustvo u proizvodnji i dizajniranju automobila.

 „Ostvarenje naše vizije – da nitko ne smije biti ozlijeđen ili poginuti u Volvu do 2020. godine – zahtijeva kontinuiran i kompletan pristup pitanjima sigurnosti,“ ističe Hans Nyth. „Naši su prioriteti usredotočeni na tri područja: ljude, infrastrukturu i samo vozilo.“

„Volvo je svojim radom na sigurnosti inspiracija za cijeli svijet. Da bismo zadržali vodeću poziciju u poštivanju sigurnosnih mjera, izuzetno je važno da u budućnosti naš rad temeljimo na stečenom znanju i rigoroznim zahtjevima u pogledu sigurnosti, te da upotrijebimo prave tehnologije koje će vozaču biti od pomoći u različitim situacijama u prometu,“ nastavlja Hans Nyth.

Usredotočen na sigurnost putnika, Volvov tim za istraživanje nesreća oformio je od 1970. godine do danas solidnu bazu podataka koja sadrži informacije o preko 36.000 nezgoda u koje je bilo uključeno više od 60.000 Volvo automobila. Znanje prikupljeno iz stvarnih situacija koje su prethodile prometnim nezgodama, ili su se događale tijekom i nakon nezgode, predstavlja bazu i daje nam temelje za jedinstvenu mogućnost da rekonstruiramo događaje iz prometne nesreće u našem laboratoriju za crash testove.  Sigurnost u Volvu uključuje neprekidnu suradnju između dizajnera, tehničara i brojnih vanjskih suradnika.
 
Približno 400 sveobuhvatnih testova godišnje
Laboratorij za crash testove nudi neograničene mogućnosti za različite vrste testova kao i rekonstruiranje nesreća iz stvarnih podataka izvučenih iz situacija u prometu.
Postoje dva testna kamiona dužine 108 i 154 metra. Jedan od njih je pokretan i može biti postavljen pod kutom od 0 do 90 stupnjeva, što omogućava ispitivanje tijeka različitih nezgoda pod različitim kutovima i pri različitim brzinama.


Hans Nyth postavljen je u u ožujku ove godine za direktora Volvo centra za sigurnost

Primjerice moguće je simulirati sudar dvaju vozila u pokretu. U laboratoriju za crash testove koristi se ogromna pokretna sudarna prepreka koja se pokreće pomoću hidrauličnog sustava za podizanje sa zračnim jastucima. Ova se prepreka koristi kod testiranja različitih frontalnih sudara, bočnih te udara u zadnji dio. Također, ovu prepreku moguće je koristiti i za crash testove za autobuse i kamione. U samu prepreku i vozila ugrađuju se, tijekom testiranja, senzori koji registriraju cijeli lanac događanja.

Na drugom, statičnom kamionu, moguće je napraviti crash test putničkih vozila do brzine od 12 km/h, te se mogu raditi testovi prevrtanja. Uz zgradu se nalazi veliko područje na otvorenom, na kojem se mogu izraditi simulacije sveobuhvatnih okruženja u prometu.    

Godišnje se napravi oko četiri stotine sveobuhvatnih testova. Svi testovi se snimaju digitalnim kamerama velike brzine i iz različitih kutova. Nekoliko je kamera podignuto na visinu od 11 metara, a ostale snimaju nesreću iz unutrašnjosti i ispod vozila kroz ekstremno čvrsto staklo.
 
Posljednja tehnologija ugrađena u Volvo XC60
Volvo XC60 je najsigurniji automobil proizveden do sada, a opremljen je svim najnaprednijim tehnološkim dostignućima koja Volvo može ponuditi u segmentu zaštite i preventivne sigurnosti. Ova dostignuća uključuju dodatni dvostupanjski generator za zračni jastuk, sigurnosne pojaseve s graničnikom jačine, City Safety sustav upozoravanja vozača u gradskoj vožnji te sustav obavješatavanja o mrtvom kutu (BLIS). Otprilike 120 testnih XC60 modela je „žrtvovano“ u laboratoriju prije nego je ovaj model pušten na tržište u 2008. godini. Model je prošao i nekoliko tisuća virtualnih crash testova.   

Čak je i publika mogla svjedočiti o nekoliko javnih crash testova prilikom testiranja modela XC60. Volvov centar za sigurnost, naime, može primiti 200 promatrača crash testova, koji mogu promatrati zasigurno uzbudljiv i nezaboravan prizor.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije