Facebookova aplikacija za razmjenu poruka WhatsApp počet će naplaćivati tvrtkama slanje marketinških i korisničkih poruka, nakon što se ta društvena mreža suočila s usporavanjem rasta prihoda i svog korištenja.
Takav potez omogućit će Facebooku, njegovom vlasniku, da zaradi novac od WhatsAppa. Tvrtke će putem te platforme moći davati informacije i usluge, kao što su datumi isporuke ili razne propusnice. Zauzvrat, tvrtke će morati platiti naknadu za potvrđenu isporuku.
Poruke će koštati između 0,5 i 9 centi, ovisno o zemlji u kojoj se korisnik nalazi. Mogu biti automatizirane ili poslane od strane korisničke službe. Navedena cijena pokazuje da će upotreba te mogućnosti u nekim slučajevima biti skuplja od slanja SMS poruke.
Kao i druge poruke poslane putem te aplikacije, one će biti šifrirane, što znači da ih WhatsApp neće moći čitati. Prijevoznička tvrtka Uber, online trgovina Wish i turistički servis Booking.com su među prve tri tvrtke koje će prihvatiti nove uvjete. Ukupno tri milijuna tvrtki aktivno koristi WhatsApp.
Facebook je platio 19 milijardi dolara za kupnju WhatsAppa 2014.godine, a već duže vrijeme traži način kako zaraditi od te aplikacije u razdoblju kada mu rastu troškovi zbog poboljšanja privatnosti te rješavanja problema ovisnosti korisnika o društvenim mrežama.
Naime, Facebok je najavio u srijedu da će korisnicima ponuditi alat kojim će moći ograničavati koliko vremena u jednom danu provode koristeći njegove aplikacije i Instragram te da će primati obavijest kada premaše vremensku granicu korištenja koju će sami definirati.