Početkom 60-ih godina automobili su na cestama bili još uvijek rijetkost, primjerice, 1965. je u bivšoj Jugoslaviji bilo samo osam auta na 1000 stanovnika (u Austriji 109, Italiji 106, Zap. Njemačkoj 164). Prvu veliku revoluciju donijela je Zastava 600 (21,5 KS), odnosno popularni fićo, koji se po Fiatovoj licenci počeo proizvoditi u Kragujevcu 1955. godine i do 1985. ih je proizvedeno 923.487.
Od 1962. počinje serijska proizvodnja snažnije verzije Zastava 750 sa 25 KS, a kasnije i snažnije motore pa i sportski Abarth. Fićo je bio prvi automobil koji si je mogla priuštiti radnička klasa, a 60-ih u vrijeme gospodarskog rasta narod se počeo motorizirati. Za fiću je 1964. trebalo izdvojiti 31 mjesečnu plaću, ali već 1968. “samo” 18 plaća.
Marjan Varjačić iz Đurmanca pokraj Krapine lani nam je rekao da je njegov otac 1966. kupio prvi auto u kraju – naravno fiću, koji su tada vozili i polaznici u autoškoli, kao i policajci. “Narod je kupovao fiću, a direktori su se vozili u tristaću – Zastavi 1300.”
Ja sam 1988 imo placu oko 1200 DM i presao u drugu firmu za 1600 DM. pa vi sada gledajte. Obicna placa radnika u proizvodnji.