Savjetujemo

Za ispravni klima-uređaj potrebna je redovita godišnja kontrola

'12.05.2010.,Zagreb -  Ilustracije za temu o klima uredjajima u automobilima. Servisna radionica Puric. Photo: Antonio Bronic/PIXSELL'
Foto: 'Antonio Bronic/PIXSELL'
1/13
21.05.2010.
u 08:35

Za 350 kuna, pored kontrole, dobivaju se izmjena plina i ulja te antibakterijsko čišćenje.

Za nama je već više od polovice mjeseca svibnja, što znači da su pred nama ljetne vrućine. To je, dakle, doba kada mnogi počnu koristiti klima-uređaj. Kako nas rashladni uređaj ne bi iznevjerio kada nam je najpotrebniji, potrebno je pažnju posvetiti njegovu održavanju. Savjetuje se kontrola klima-uređaja svakih godinu dana, a mi smo se odlučili na tretman u servisnoj radionici Purić u Samoboru.

Bolje spriječiti nego liječiti

I ovdje vrijedi stara poslovica "bolje spriječiti nego liječiti". Redovito održavanje i kontrola klima uređaja trošak je od nekih 350 kuna, a slaba briga može dovesti do kvara kompresora, kada visina popravka raste i na više od 5.000 kuna. Važno je napomenuti da to nije dio vozila koji možete sami održavati, jer potrebno je znanje, ali i prikladni alat. U konkretnom slučaju korišten je Boschov sustav ASC 650.

Umanjena učinkovitost klima uređaja ponajviše se veže uz činjenicu da zbog smanjenog rashladnog plina ne može doći do hlađenja. Ima automobila na kojima plin "drži" i po nekoliko godina, a nažalost, ima i onih kod kojih ga svake godine treba dopuniti. Smanjena količina plina traži veća naprezanja kompresora, što u konačnici utječe na povećanu potrošnju goriva, ali i mogućnost kvara na samom kompresoru. U redovito održavanje klima uređaja u maloprije spomenutom servisu i za navedenu cijenu, uključeni su kontrola plina i ulja, eventualna nadopuna ili izmjena, kao i antibakterijsko čišćenje. Sama kontrola sustava podrazumijeva ubrizgavanje boje u sustav, a u slučaju da je ona kroz dvadesetak minuta vidljiva pod UV svjetlom, odmah se može detektirati eventualna propusnost.

Skup kompresor

Najcrniji scenarij je kvar kompresora. Radi li se o manjem kvaru, vrlo vjerojatno znači da je potrebno zamijeniti tek semeringe ili gumice. No, daleko lošija situacija je kada je potrebna izmjena kompresora, isparivača ili nekog drugog elementa, što dovodi do velikog povećanja ukupnog troška.

Ključne riječi

Komentara 5

CU
cunt
02:57 04.06.2010.

daj ostavi ovaj članak još jedno mjesec dana

23
2312962
12:52 23.06.2010.

ovo podsjeća na besplatno oglašavanje dotične radione.Unatar prethodna 33 dana - tko god da je klinuo na rubriku auti - pojavio se ovaj članak - reklama. Za \"večernjak\" je sramota da im za ovu rubriku nema novijeg članka od 21 05 2010 ( to su 4 utorka!!!)

SH
shooter
23:34 05.06.2010.

Čovjek je valjda na godišnjem a ostalih 999 nazovi novinara ga nemre zamenit.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije