Mrzimo tramvaje, lijeni smo pješačiti, nismo sigurni na
biciklima ili smo jednostavno zaljubljeni u automobile, makar se s
njima gnjavili još i više. Podaci potvrđuju: iz
godine u godinu kupujemo sve više auta. Lani su Zagrepčani
kupili 29.893 nova automobila, čak 1500 više nego 2006., pa
ih se gradskim ulicama sada kotrlja 400 tisuća.
Gdje su nove garaže?
Parkirališta se ne grade toliko brzo koliko brzo Zagrepčani
kupuju automobile. Sada je 17 tisuća parkirališnih mjesta na
otvorenom na kojima se parkiranje plaća i još 1369 mjesta u
šest javnih garaža. Do kraja godine bit će
dovršena garaža na Tuškancu sa 466 novih mjesta,
a planira se gradnja još dviju: u Klaićevoj sa 780 mjesta i
ispod Trga maršala Tita sa 515 mjesta.
U širem gradskom središtu još je
tridesetak tisuća parkirališnih mjesta. Očito nedovoljno jer
svakoga dana pauci u prosjeku premjeste 83 nepropisno parkirana vozila.
Mogli bi i više kad bi se redovito pojavljivali tamo gdje za
paucima vape. Premještaj vozila vlasnici plate 500 kuna, a
čim jedno vozilo odvezu, već se drugi vozač ubacuje na opasno mjesto.
Samo u lanjskih prvih devet mjeseci Zagrebparking je zapisao 31 milijun
kuna dobiti.
Za ekološke je
prerano
Prošle godine je u Zagrebu bilo 399.518 registriranih
vozila, čak 15.006 više nego godinu prije. Tipičan
zagrebački automobil star je 9,5 godina, a najviše se
vjeruje europskim proizvođačima. Među dvadeset najprodavanijih u
Zagrebu 2007. godine samo su dva modela neeuropskih proizvođača i to
tek na 13. i 18. mjestu.
– Zagrepčani uglavnom kupuju automobile niže i srednje klase.
Izbjegavaju najjeftinije. Popis najprodavanijih modela u Zagrebu isti
je kao u drugim hrvatskim gradovima, ali je ipak vozni park Zagrepčana
plemenitiji nego drugdje. Nerazmjerno više superluksuznih i
ekskluzivnih vozila Ferrarija, Porschea, Aston Martina, Mercedesa i
BMW-a nosi pločice s oznakon ZG – kaže Darin Janković iz
tvrtke JATO Dynamics.
Podaci Hrvatskog autokluba kažu da Zagrepčani najviše
pozornosti posvećuju sigurnosti i potrošnji, ali je za
skuplja, ekološki prihvatljivija vozila na hibridni pogon
ipak još prerano.
ZAGREB ZA VOLANOM