Novo na tržištu

Zaslužan za strelovit uspon ove marke: Opsežno dotjeran Sorento stigao u Hrvatsku

Foto: Kia Motors
1/8
15.05.2024.
u 08:00

Iako će se kasnije nuditi i s hibridnim te plug-in hibridnim pogonom, sada je novi Sorento dostupan samo s turbodizelskim agregatom, pogonom na sva četiri kotača i 8-stupanjskim automatskim prijenosom s dvostrukom spojkom

Novi Sorento, odnosno redizajnirana izvedba četvrte generacije Kijinog velikog SUV modela, stigao je u Hrvatsku. Legendarni model početak je priče o uspjehu korejskog proizvođača, jer upravo je s njim 2002. godine i započeo Kijin ozbiljniji prodor na ovo tržište. Sad je dizajnerski i tehnički osvježen, te se vizualno približio modelu Sportage. Iako će se kasnije nuditi i s hibridnim te plug-in hibridnim pogonom, sada je novi Sorento dostupan samo s turbodizelskim agregatom, pogonom na sva četiri kotača i 8-stupanjskim automatskim prijenosom s dvostrukom spojkom, uz prilično bogatu serijsku opremu. Takav Sorento stoji 62.199 eura. Dvije hibridne inačice u proizvodnju bi trebale krenuti potkraj godine, kada se očekuje da će biti poznate i njihove cijene. Krenulo se najprije s 2,2-litrenim dizelašem od 194 KS, za kojega se uostalom i očekuje da će biti najtraženiji. Sorento Plug-in Hybrid opremljen je s 1,6 T-GDI motorom i baterijom od 13,8 kWh uparenim s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa (6AT). Standardno dolazi s pogonom na sva četiri kotača. Sorento Hybrid, pak, ima 1,6 T-GDI motor i bateriju od 1,49 kWh, također je uparen sa 6AT mjenjačem.

VEZANI ČLANCI:

S ovim je izmjenama Sorento dobio osvježen dizajn – više iznutra, nego izvana – potom više naprednijih sustava, nove boje, održive materijale i unaprijeđeno korisničko iskustvo. Poboljšana mu je udobnost i sigurnost. Dostupan je u izvedbi s pet, šest ili sedam sjedala. Početna cijena, naravno, odnosi se na inačicu s pet sjedala. Za osvježeni Sorento još nisu poznate konkretne cijene sedmerosjeda, no u prethodnoj je verziji on bio oko 2000 eura skuplji od Sorenta s pet sjedala. Izvana gledajući, na Sorentu uočavamo nova svjetla u obliku slova T, novodizajnirani poklopac motora, upečatljivu novu prednju masku, dotjerana stražnja svjetla. Dostupna je paleta od deset boja, no kupci u ovom segmentu (i ne samo u njemu) najčešće posežu za crnom i srebrnom bojom. Vanjske dimenzije ostale su iste. Sorento je i dalje 481,5 centimetara dug, 190 cm širok i 169,5 cm visok, uz 281,5 cm razmaka među osovinama te 17,6 cm odignutosti od tla. Impresivne su mu i dimenzije prtljažnika, zapremine je do 2085 litara (do 902 litre iza drugog reda sjedala), ovisno o izvedbi. Uz to, zadržan je odličan kapacitet vuče - 2500 kg kod dizelaša.

Foto: Kia Motors

U interijeru je ipak izmijenjeno više toga, dosta je pročišćen. Dominira ogroman panoramski zakrivljeni zaslon, odnosno vizualno u jedan zaslon objedinjena 12,3" instrumentna ploča i također 12,3-inčni centralni dodirni zaslon. Praktična je kombinacija dodirnih komandi na zaslonu i fizičnih tipki. Uz to, 10-inčni head-up zaslon omogućuje vozačima da vide osnovne informacije o vozilu i prometu bez skidanja pogleda s ceste. Digitalni retrovizor može se koristiti kao normalno električno kromatsko ogledalo ili kao zaslon za sliku kamere. To vozaču omogućuje siguran pogled unatrag u situacijama kada je pogled zaklonjen. Ručica mjenjača (shift by wire) je redizajnirana, dok crna obloga krova, metalne papučice i panoramski krov daju novom Sorentu tehnički, odvažan i moderan izgled. Horizontalni ventilacijski otvori djeluju elegantno. Novost u ovom modelu su i Highway Drive Assist 2.0 sustav s funkcijom pomoći pri izmjeni vozne trake i Surround View Monitor s funkcijom 3D prikaza. Sustav koji pomaže izbjeći nalet na vozilo ispred također je nadograđen kako bi uključio skretanje i križanje raskrižja, Evasive Steering Assist, nadolazeću promjenu trake i promjenu strane trake.
Uz napredniju opremu, dakle, turbodizelski motor novom je Sorentu snažan adut, iako i kod Kije elektrifikacija dolazi na velika vrata. Krajem godine očekuje se premijera novog, manjeg SUV-a EV3. Trebao bi biti cjenovno pristupačniji, pa od njega Kia očekuje bolju prodaju, bez obzira na električni pogon. U ovoj se godini očekuje i novi Picanto, najmanji model ovog proizvođača, no zbog EU regulative više neće biti tako jeftin kako su kupci vozila ovog segmenta ranije bili navikli.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije