Kupnja gaming diva pod upitnikom

Žena koja je rekla ne Lockheed Martinu kreće na Microsoft

Berlin: Direktor Microsofta Satya Nadella  predstavio novu cloud strategiju
Foto: Gregor Fischer/DPA
1/3
07.02.2022.
u 23:36

Američki regulatori na čelu s Linom Khan pročešljat će kupnju gaming diva Activision Blizzarda kako bi spriječili trustovsko udruživanje

Microsoft je najavom kupnje gaming diva Activision Blizzarda vrijedne gotovo 70 milijardi dolara izbio u prvi plan interesa investitora, ali i regulatora. "Ova će akvizicija ubrzati rast Microsoftova poslovanja s igrama na mobilnim uređajima, računalima, konzolama i oblaku te će osigurati pravi 'građevinski materijal' za metaverzum", naglašeno je iz Microsofta uz najavu dogovora krupnog posla.

Rade nove smjernice

Podsjetimo, ugovorena akvizicija, koja se odigrala sredinom siječnja, uključuje neke velike gaming franšize kao što su Warcraft, Diablo, Overwatch, Call of Duty i Candy Crush, a sve one mogle bi se dodati na Microsoftovu uslugu pretplate Xbox Game Pass 2023. godine. Kad se zaključi posao, Microsoft će izbiti na treće mjesto kompanija za igranje igara na svijetu, iza Sonyja i kineskog Tencenta.

Ipak, akvizicija još uvijek nije uklesana u kamen. I nije Microsoft bez razloga vrijeme zaključenja kupnje Activisona isplanirao tijekom sljedeće godine. Sada slijedi regulatorni dio, a savezna komisija za trgovinu u SAD-u (FTC) na čelu s 'friškom' i oštrom Linom Khan analizirat će predloženo preuzimanje. Upravo Khan je jedna od najvećih prepreka na Microsoftovu putu jer antitrustovska revizija, otkad je ona na čelu, prijeti da ne bude tek protokolarno dopuštanje akvizicije, već temeljita revizija.

Microsoft je nedvojbeno jedna od najvećih tehnoloških tvrtki na svijetu, a u ovoj akviziciji računaju da će se regulacija odnositi na segment zabave čime ne bi potpali pod povećalo regulatora, bilo FTC-a, bilo europskih tijela. Međutim, kako je Microsoft sam pozicionirao ovaj dogovor kao važan posao za nove trendove odnosno metaverzum – prostor kojim dominira takozvani Big Tech – tada bi regulacija mogla biti veliki problem. Zapravo, samo nekoliko sati nakon Microsoftove objave, FTC je najavio da započinje proces modernizacije svojih smjernica za spajanje velikih tvrtki, posebno u digitalnim prostorima – što bi moglo imati veliki učinak na ovaj konkretni dogovor.

Lina Khan
Foto: POOL/REUTERS

A prema nedavnim najavama, FTC će istražiti Activisionov portfelj igara te Microsoftove konzole i hardverske sustave kako bi vidio može li preuzimanje naštetiti gaming industriji. Microsoftu u svakom slučaju slijedi regulatorna utakmica jer FTC neprestano prijeti agresivnim nadzorom najvećih tehnoloških kompanija.

Khan, koja je imenovana lani u vrijeme kada su i demokrati i republikanci osvijestili da su Amazon, Facebook, Google i Apple stekli opasnu količinu nekontrolirane moći i utjecaja, već je iskoristila moć agencije da blokira dva velika preuzimanja, posebice Nvidijin plan za kupnju Arm Ltd. i potez Lockheed Martin Corp. da kupi Aerojet Rocketdyne Holdings Inc.

Iako Microsoft još uvijek planira poštovati postojeće multiplatformske sporazume i objaviti nekoliko nastavaka igre Call of Duty u sljedećih nekoliko godina, ostaje vidjeti hoće li serija postati ekskluzivna za Xbox i hoće li se držati rasporeda izlaska.

Vrijedi napomenuti da, kada je Minecraft izašao, Microsoft je nastavio objavljivati ​​igru ​​na konkurentskim platformama i postao jedan od najvećih izdavača na PlayStationu zbog svoje popularnosti. Akvizicija Bethesde je ipak bila druga priča – ne računajući prethodne ugovore s Deathloopom koji su bili počašćeni – budući da će nadolazeći Starfield biti ekskluzivni PC i Xbox Series XS.

No, neovisno o tome kako se naposljetku završi posao oko Microsoftova preuzimanja, smjer i trend su utrti. Igre su unosan tržišni segment s prostorom za rast, i njima će se Microsoft posvetiti sa ili bez Activisiona. A dugoročniji trend za koji žele biti spremni na vrijeme jest – metaverzum. A pri objavi tromjesečnih rezultata Satya Nadella, prvi čovjek Microsofta, pojasnio je kako u Microsoftu gledaju na njega.

– Baš kao što je prvi val interneta svima omogućio da naprave web-stranicu, mislim da će sljedeći val interneta biti otvoreniji svijet u kojem ljudi mogu izgraditi svoje virtualne prostore, bilo za igre ili za neku drugu namjenu – smatra Nadella koji je dodao kako očekuje da će koncept metaverzuma početi prodirati u razne Microsoftove proizvode i poslove.

– Način na koji to vidimo prilika je na razini infrastrukture platforme i na razini aplikacije, primjerice, za poslovne sastanke – nastavio je Nadella. – Timovi će imati Mesh sastanke koji će započeti na 2D ekranima, bilo da se radi o računalima ili telefonima, a zatim će uz pomoć AR ili VR naočala uroniti u novo iskustvo.

Valja znati da je Mesh Microsoftov softver za suradnju u mješovitoj stvarnosti, u kojoj su ljudi predstavljeni kao 3D avatari. Microsoft će za timove početi uvoditi Mesh svojim tvrtkama i programerima u prvoj polovici 2022. godine. Nadella kaže da bi igre mogle proći sličnu evoluciju od 2D do 3D iskustava.

Mark Zuckerberg i Satya Nadella
Foto: POOL/Abaca/PIXSELL

– Ljudi već ulažu u svoje avatare, grade u Minecraft svjetovima, tako da možete vidjeti kako proširujemo igranje i kako se metaverzum razvija – objasnio je. Naveo je primjer Microsoftove simulacijske igre utrka Forza u kojoj ljudi aktivno ulažu u svoje avatare.

Nadella je svojedobno rekao da su se tri postojeće gaming franšize tvrtke – Halo, Minecraft i Flight Simulator – već razvile u metaverzume. Ideja da se putem samo društvenih mreža može stići do metaverzuma, što zagovara Facebook/Meta, nije točna jer igre su već na tom putu.

Naime, s igrama kao što su Fortnite i Roblox već se vidi kako se lako iskustva igranja mogu pretočiti u ona isključivo društvena kada ljudi prestanu igrati igru ​​i samo se druže. Ako se metaverzum razvije na taj način, Microsoft će imati jaku poziciju, i to čak i prije negoli što akvizicija Activision Blizzarda bude zaključena jer pod svojim krovom već ima impresivan broj vrhunskih gaming studija i neke od najpopularnijih igara.

Izgubili milijarde dolara

Usto, s obzirom na to da je za metaverzum potreban hardver, odnosno naočale i uređaj za virtualnu stvarnost, Microsoft već ima svojevrsnu prednost. Prvi Hololens uređaj bio je vani još 2016. godine i svakako je u međuvremenu uvelike napredovao. A Microsoftova ponuda igara u kombinaciji s iskustvom u VR/AR-u mogla bi im priskrbiti jači položaj od Sonyja ili Tencenta, posebno uz zaključenje ugovora s Activisionom.

Facebook, odnosno Meta, koja je proteklog tjedna rekordno posrnula kada se radi o cijeni dionice i u jednom danu izgubila 200 milijardi dolara vrijednosti, za sada nema ni pravi hardver, tek ideju da svojih ukupno 3 milijarde korisnika uz pomoć ostalih metaverzuma poveže na jedinstvenoj Meta platformi.

VIDEO Građani o padu Facebooka, Instagrama i Whatsappa: "Htio bi da nam se to češće događa, bilo mi je lijepo bez društvenih mreža"

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije