Nakon što je u prošlotjednom istupu pred
američkim Kongresom guverner Bernanke naglasio očekivano jenjavanje
inflatornih pritisaka u američkom gospodarstvu, vodeći Dow Jones indeks
vinuo se do novih rekorda.
Ipak, guverner se osvrnuo i na još uvijek visoke razine
iskorištenosti kapaciteta kao moguće izvore inflatornih
pritisaka u budućnosti. Nakon što je američki trgovinski
deficit porastao na više no očekivanih 61,2 milijarde dolara
u prosincu te nakon što je ključna komponenta za izračun
osobne potrošnje u nacionalnim računima negativno revidirana
za studeni, tržišta očekuju i negativnu reviziju rasta
američkoga gospodarstva u posljednjem lanjskom tromjesečju.
Ni prvi ovogodišnji kvartal nije počeo bajno za američko
gospodarstvo. Naime, industrijska proizvodnja u siječnju neočekivano je
pala 0,5 posto mjesečno, dok su započete gradnje stambenih jedinica
istodobno potonule čak 14,3 posto. Gotovo dvostruko brži rast
gospodarstva eurozone u četvrtom tromjesečju lani osigurao je rast
gospodarstva u 2006. iznad trenda, 2,8 posto godišnje.
Nakon što ga lani japanska Toyota svrgnula s pozicije
trećega vodećeg proizvođača automobila na sjevernoameričkom kontinentu,
DaimlerChrysler poduzima odlučnije korake u restrukturiranju posrnule
američke divizije Chrysler.
Ključne postavke novog plana restrukturiranja obuhvaćaju 13 tisuća
otkaza (od čega 11 tisuća nadničarskih poslova), 13-postotno smanjenje
proizvodnih kapaciteta, zatvaranje jednoga proizvodnog pogona te 3,5
milijardi eura troškovnih ušteda (od čega 1,15
milijarde eura ušteda na materijalnim
troškovima). U isto će vrijeme tvrtka uložiti 2,3 milijarde
eura u razvoj programa novih motora i osovina te preusmjeriti
proizvodnu paletu prema manjim vozilima s efikasnijom
potrošnjom goriva.
Istaknute mjere trebale bi prema očekivanjima tvrtke rezultirati
ostvarivanjem operativne marže od 2,5 posto do 2009. godine.
Predstavivši plan restrukturiranja, menadžment je odaslao i
jasnu poruku o mogućnosti prodaje, spin-offa ili pronalaska
strateškog partnera za posrnulu američku diviziju.
Pronalazak strateškog partnera koji bi omogućio regionalno
širenje Chyslera sa sjevernoameričkog tržišta,
gdje trenutačno ostvaruje 92 posto prihoda, te ulazak u segment manjih
vozila s efikasnijom potrošnjom goriva analitičari smatraju
optimalnim rješenjem.