Na Bliskom istoku

Adris otvorio novu tvornicu u Iranu

Mato Zadro i Iranac
Adris
09.09.2013.
u 20:49

Investicija je realizirana u suradnji s Iranian Tobacco Companyjem i vrijedna je čak 30 milijuna eura

TDR, vodeći hrvatski i regionalni proizvođač cigareta koji posluje u sastavu Adris grupe, jučer je otvorio tvornicu u Iranu i proširio poslovanje na tržište jugozapadne Azije. Novu tvornicu, čija je gradnja zbog krize na Bliskom istoku kasnila gotovo godinu dana, otvorio je predsjednik uprave TDR-a Mato Zadro. U nju je uloženo čak 30 milijuna eura, a kapacitet je 6 milijardi cigareta godišnje.

U suradnji s Irancima

TDR je tvornicu u Sariju, glavnom gradu pokrajine Mazandaran, sagradio u suradnji s vodećim iranskim duhanskim proizvođačem – Iranian Tobacco Companyjem. Izbor iranskog tržišta logičan je potez s obzirom na to da TDR-u zbog drastičnog rasta trošarina i pada kupovne moći, kao i polaganog ali sigurnog rasta tržišnog udjela inozemnih tvrtki posljednjih godina pada prodaja u Hrvatskoj.

U Adrisu ističu da je TDR gradnjom tvornice u Iranu dobio mogućnost prenošenja svoga know-howa, tehnologije i iskustva u proizvodnji i obradi duhana, ali i mogućnost upoznavanja golemih gospodarskih potencijala i iskustava ove zemlje. Suradnja TDR-a s Iranian Tobacco Companyjem počela je 2008. i od tada se na to veliko tržište, na kojemu se godišnje proda više od 70 milijardi komada cigareta, izvozi najpoznatija hrvatska cigareta Ronhill.

Utrostručili prodaju

– Prošle je godine u Iranu prodaja Ronhilla porasla tri puta u odnosu na prethodnu godinu – ističu u Adrisu te dodaju da se novom investicijom TDR još snažnije pozicionira kao jedan od vodećih hrvatskih izvoznika i širi svoje poslovanje na izazovno tržište jugozapadne Azije. Trenutačno posluje na 15 tržišta u regiji te u Njemačkoj, Španjolskoj, Češkoj, Italiji, Austriji, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Bugarskoj i Rusiji.

Sa 1,74 milijarde kuna ukupnih prihoda i 11,56 mlrd. prodanih cigareta, od čega više od 60% u izvozu, kompanija je unatoč nepovoljnim gospodarskim prilikama u 2012. zadržala lidersku poziciju u RH i BiH s prosječnih 68, odnosno 32% tržišnog udjela. U usporedbi s istim lanjskim razdobljem u prvom polugodištu 2013. prodaja TDR-a pala je 12,9%, uz prosječan pad potrošnje na regionalnim tržištima od 10%. I dalje postoji snažan pomak potražnje prema nižim cjenovnim segmentima te snažan trend rasta rezanih duhana. Izlazak RH iz Cefte donosi veće carine na tržištima regije, što će povećati godišnje troškove za više od 10 milijuna eura.

>>Država od prodaje HBP-a i CO-a očekuje barem 3 milijarde kn

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije