Agencija za istraživanje tržišta GfK obilježila je danas 10. godišnjicu poslovanja. GfK Grupa ima više od 130 istraživačkih poduzeća u više od 70 zemalja širom svijeta, a zapošljava više od 9600 ljudi. U Hrvatskoj ih je zaposleno 55.
Direktor GfK Hrvatska Igor Matutinović podsjetio je na brojna istraživanja koja je agencija provodila među hrvatskim građanima i koja pokazuju na trendove i probleme.
Primjerice, hrvatske građane danas zabrinjavaju iste stvari kao i 2001. pa istraživanja pokazuju da su zapravo najveći društveni problemi ostali isti . Naime, na prvim su mjestima nezaposlenost, kriminal, korupcija i recesija.
Ipak, u 10 godina postojanja GfK navike potrošača su se promijenile. Broj velikih trgovačkih centara sve je veći. Udio deset najvećih trgovačkih lanaca zauzimao je 1999. tek 16 posto tržišta, a na male je trgovine otpadalo 70 posto tržišta; danas trgovački lanci imaju 66 posto tržišta, a male trgovine 31 posto.
Istraživanja su zabilježila i povećano korištenje naprednih tehnologija. Nekoć je 24 posto kućanstava imalo računalo, a sad ih ima 54 posto, dok popularne prijenosnike ima 13 posto Hrvata.
Netko je zove i Agencija za mazanje ociju .... pljuc!