Analiza Deloittea

Agrokor i ove godine za dlaku bolji od Mercatora

todorić (1)
Pixsell
15.12.2011.
u 17:28

Agrokorova maloprodaja na tržištima Adria regije u 2010. ostvarila je 2,861 milijardi eura prihoda, a Mercator 2,808 milijardi

Agrokor je za prsa pretekao Mercator u nadmetanju trgovaca na tržištu Adria regije, i to drugu godinu uzastopce, podatak je iz Delloitteove regionalne analize sektora maloprodaje za prostor koji uključuje BiH, Crnu Goru, Hrvatsku, Makedoniju, Sloveniju i Srbiju.

Agrokorova maloprodaja na tim tržištima u 2010. ostvarila je 2,861 milijardi eura prihoda, Mercator 2,808 milijardi dok je trećepozicionirana sa 1,113 milijardi srpska Delta Maxi Grupa, koju je nedavno od bivšeg vlasnika Miroslava Miškovića preuzela belgijska korporacija Delhaize. Prvorangirana trojka prisvaja čak 60 posto prihoda ostvarenog među 25 najvećih trgovaca regije.

Na listi 25 prvih trgovaca Adria regije, sedam je iz Hrvatske. Riječke Plodine već drugu godinu sa 310, odnosno 328 milijuna eura prihoda stabilno drže deveto mjesto rang ljestvice. Splitski Tommy je 14., križevački KTC 15., Diona Đure Gavrilovića 17., Kerum je 19. na ljestvici, a Studenac 22. Najsnažniji rast prihoda među vodećim trgovačkim lancima iznosio je 18 posto u odnosu na 2009., bilježe Lidl i Kaufland, u vlasništvu Schwartz grupe.

U vlasničkoj strukturi dominiraju stranci, kupili su već 60% trgovačkih lanaca, ostatak je u rukama vlasnika iz zemalja regije.

Ključne riječi

Komentara 4

Avatar Hrvatski vukodlak
Hrvatski vukodlak
19:48 15.12.2011.

Ah,vrag će više znati tko je imao koliko prihoda.U tekstu se spominju silne milijarde prihoda,no nigdje ne piše kolika je čista zarada. U časopisu 24sataexpress stoji da je Agrokorov prihod bio 3,638 milijardi eura u 2010 godini,a čiste zarada je iznosila 22 milijuna eura... Malo je smiješno da firma koja ima zaradu 22 milijuna u 2010. ide kupovati Mercator za oko 800 milijuna....

DU
Deleted user
21:27 15.12.2011.

Diskonteri unose nemir i među tzv. premium maloprodaju i to na svim tržištima tzv. regije. Njima iz godine u godinu raste % i premium maloprodaja im može samo ponekad uzvratiti akcijskim sniženjima, ali dugoročno gube okršaj. A što se tiče kupovine Mercator - porazna spoznaja za Janšu & Co. koji su pod parolom \"gonimo Kučanove kadrove u mp3\" upropastili velike sustave u SLO (Istrabenz, Mercator i dr.) jest da se Todorić može dočepati Mercatora za Ledo plus srbijanski pogoni za smrznutu hranu plus još stotinjak milijuna eura kredita. Naime, u nacionalnoj svijesti SLO je vrijednost Mercatora daleko veća - u krutoj zbilji nitko od velikih maloprodajnih igrača iz EU nije zainteresiran za njegovu kupovinu, a tek nešto fondova bi ponudilo daleko manju cijenu od knjigovodstvene cijene dionice. Tako to izgleda, onako računovodstveno...

K1
k1milica
10:58 16.12.2011.

e pa to nas cini bogatima . trgovina . nadajmo se da drzava nece pocet subvencionirat i turzam jer smo tek onda......

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije