Deloitteova lista najvećih trgovaca

Agrokor zbog Mercatora skočio za 30 mjesta

Agrokor
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
26.01.2016.
u 12:15

Na Deloitteovoj ljestvici uvjerljivo vodi američki Wall-Mart sa 485,7 mlrd. dolara, slijede Costco sa 112,6 i Kroger sa 108,5 mlrd. dolara

Pozicija Agrokorove maloprodaje poboljšala se za čak 30 mjesta u odnosu na lanjsku listu 250 najvećih maloprodajnih lanaca na svijetu. Zahvaljujući 4,8 milijardi dolara prihoda (oko 34 milijarde kuna) ostvarenih u 2014. godini, Agrokor je zauzeo 192. poziciju, pokazuje najnoviji izvještaj Globalna snaga maloprodaje 2016., koji je izradila konzultantska kuća Deloitte. Vodećih 250 trgovačkih lanaca u svijetu u fiskalnoj 2014. ostvarilo je ukupne prihode od 4,3 bilijuna dolara, 4,3% više u odnosu na prethodnu godinu. Na top ljestvici uvjerljivo vodi američka trojka – Wall-Mart sa 485,7 mlrd. dolara prihoda, Costco sa 112,6 i Kroger sa 108,5 mlrd., potom njemačka Schwarz grupa, koja u nas posluje kroz Lidl i Kaufland sa 102,7 mlrd., i britanski Tesco sa 99,7 mlrd. dolara. Darko Knez, izvršni potpredsjednik Agrokora za poslovnu grupu Maloprodaja, ističe da je poboljšanje pozicije Agrokora rezultat preuzimanja Mercator grupe, čime je postao lider na pet regionalnih te na cjelokupnom maloprodajnom tržištu jugoistočne Europe.

– Ovo uspješno preuzimanje realizirano je u zaista kratkom razdoblju vrlo efikasno, u skladu s najboljom svjetskom praksom te je stvorilo značajne sinergijske učinke, kako za našu grupu i naše zaposlenike tako i za sve naše partnere – kaže Knez. Dodaje kako Agrokor predvodi i u regionalnoj implementaciji najbolje maloprodajne tehnologije i inovacija što je dobra osnova za daljnji rast, da ostanu najveći i najbolji regionalni trgovac.

– Sporiji gospodarski rast na nekoliko tržišta, niža inflacija, pad cijene nafte i jačanje dolara utjecali su na dinamiku realizacije različitih prihoda trgovačkih lanaca ovisno o regiji – komentira Marina Tonžetić, partnerica u hrvatskom uredu Deloittea. Za trgovce na malo u SAD-u jačanje dolara značilo je veću kupovnu moć potrošača, veći gospodarski rast i zaposlenost. S druge strane kinesko gospodarstvo zbog pada izvoza i ulaganja znatno je usporilo. Privatna se potrošnja dobro držala, a podbacio je sektor luksuznih dobara.

>> Kompas preuzeo tvrtku M holidays Mercator grupe

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije