Bivši JAT

Air Serbia napada CA jeftinim letovima iz Zagreba u Europu

Air Serbia
Foto: Air Serbia
11.12.2014.
u 10:00

Razlika u cijeni povratne karte Zagreb – Atena je 160 eura

Srbijanski nacionalni avioprijevoznik Air Serbia, bivši JAT, od sutra ponovno počinje letjeti između Zagreba i Beograda nakon što su prije 23 godine obustavljeni letovi te aviokompanije između glavnih gradova Hrvatske i Srbije. Zrakoplovi Air Serbije povezivat će Beograd i Zagreb svakodnevno s dva leta, a cilj je te aviokompanije privući iz Hrvatske i putnike za Beograd i za ostale destinacije iz svoje mreže.

Podaci s web-stranica

Večernji list usporedio je cijene zrakoplovnih karata koje su navedene na službenim web-stranicama aviokompanija na primjeru šest destinacija koje nude Air Serbia, Croatia Airlines, Lufthansa i Air France na letovima iz Zagreba i to za Atenu, Moskvu, Bukurešt, Sofiju, Rim i Stockholm s datumom polaska 10. siječnja, a s povratkom 17. siječnja 2014. Prema tim kriterijima, Air Serbia nudi najniže cijene, za Atenu, primjerice, 203,13 eura, za Rim 171,41 euro, a za Moskvu 313,71 euro. Croatia Airlines najskuplja je u pet slučajeva, osim na letovima za Rim za koji najskuplje karte ima Lufthansa. Razlike su u cijenama poprilične pa se na letu do Atene može uštedjeti gotovo 160 eura letite li s Air Serbijom u odnosu na 360 eura koliko stoji karta Croatia Airlinesa. Na primjeru Moskve pak cijene koje nudi srbijanski avioprijevoznik gotovo su dvostruko, a u nekim slučajevima i više nego dvostruko niže od ostalih aviokompanija (313,71 u odnosu na čak 772,24 eura).

S obzirom na to da je Air Serbia od 12. prosinca 2014. do 24. ožujka 2015. uvela posebne cijene letova iz Zagreba za 14 destinacija, među kojima su Moskva, Bukurešt i Sofija, usporedili smo cijene karata i nakon tog perioda i to s datumom polaska 28. ožujka i s povratkom 4. travnja 2015. Prema tim kriterijima Air Serbia nudi najjeftinije karte za Moskvu, Atenu i Sofiju, a razlika u cijeni doseže i 200 eura. No, karte za Stockholm, Bukurešt i Rim prema tim su kriterijima najjeftinije u Air Franceu, a Croatia Airlines u tom je periodu jeftinija od Air Serbije samo na letovima za Stockholm – 280,81 u odnosu na 323,23 eura.

Iskrivljena slika

U Croatia Airlinesu kažu da od šest gradova za koje se su se uspoređivale cijene karata oni izravno lete samo u Rim. Napominju da putovanje s Air Serbijom na liniji Zagreb – Beograd – Rim traje gotovo deset sati.

Navode i da je prijevoz zrakoplovima CA dostupan po vrlo niskim cijenama u mnogim promotivnim akcijama i to u najpoznatija europska odredišta poput Frankfurta, Münchena, Züricha, Beča... te smatraju da zbog toga podaci iz naše cjenovne usporedbe mogu navesti čitatelje na pogrešan dojam i stvoriti iskrivljenu sliku u javnosti.

Komentara 156

Avatar skynet
skynet
10:25 11.12.2014.

Croatia Airlines je slika i prilika naše promašene ekonomije gdje sposobni i poduzetni ljudi nemaju pristupa, a politički uhljebi svojom nesposobnošću i nekompetentnošću uništavaju sve čega se dotaknu i za to nikada ne odgovaraju već ih se spašava dotacijama iz proračuna tj. deranjem kože sa leđa poreznih obveznika koji se svakim danom smanjuju zbog takvih. Srbi su dobili novoga vlasnika, a to je Etihad Airways iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i sada gledamo ono što se događa kada sposobni i kompetetni vode posao kako treba. Mi umjesto da učimo i slično primjenimo odmah stvar svodimo na to da nam četnici preotimaju putnike i da je to linija za četnike...totalno debilno(?!)

DI
dianlegerter
10:37 11.12.2014.

Iako bi Uprava Croatia Airlinesa voljela uvjeriti ljude da uzrok pada kompanije leži u visokim cijenama goriva, globalnoj krizi i vulkanima, u sindikatu prometnih pilota kažu da se njihovi pogrešni potezi, koji su doveli do propasti CA, mogu naći i pregledom weba.........................Croatia Airlines po popunjenosti putničke kabine nalazi se na samom dnu liste, a potencijalni putnici više niti ne provjeravaju cijene karata budući da već po iskustvu znaju da su one nekoliko puta veća od konkurencije. ................. jedna od čudnih odluka menadžmenta svakako charter tržište. Sve svjetske kompanije uvode dodatne kapacitete namijenjene isključivo charter tržištu, a CA se iz ovog segmenta "strateškom" odlukom povukla.....................čudne odluke menadžmenta stavljaju i povlačenje s hiperisplativih tržišta. Za primjer navode da je CA ukinula linije iz Pule, Rijeke i Dubrovnika za London, a konstantno smanjuje letove za London i iz Splita i Zagreba, dok druge kompanije na tim linijama rapidno povećavaju broj tjednih letova. Slično je i s Rusijom – CA tvrdi da im nije isplativo letjeti za Moskvu jer tada zrakoplov može napraviti samo jednu rotaciju, iako zapravo može obaviti dva leta dnevno. Također, CA je uporno odbijao ekspanziju na skandinavsko tržište, a reagirali su tek kad je SAS poharao obalu, ......................... Tvrdili su i da za Španjolsku i Portugal uopće nema putnika, a "sramežljivo" su otvorili liniju Zagreb – Barcelona tek nakon što je Iberia napravila vrtoglavu ekspanziju. Zanemarivi su i udjeli CA u Francuskoj, Njemačkoj i Italiji, dok za Češku, Slovačku, Poljsku, baltičke zemlje, Mađarsku, Rumunjsku i Tursku uopće nemaju letova.

EN
enigma898
10:50 11.12.2014.

U zemlji koju godišnje posjeti 13 milijuna turista CA i dalje u rasulu. Only in Croatia.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije