Poskupljenja su praktično svakodnevna. Da biste održali kućni budžet na razini od prije nekoliko mjeseci, poželjno je da budete vrlo brzi. No, listanje kataloga ponude trgovačkih lanaca traži neko vrijeme, a po pojedine artikle treba krenuti u rano jutro kada počne akcija na njih. Josip Muller iz Osijeka ima rješenje za vas. Aplikacija koju je razvio s partnerima iz Bugarske i Njemačke skupila je već 30.000 korisnika. Na Google Playju pronaći ćete je pod imenom 33%.
Sve je u iskustvu
– Osnovna je ideja napraviti aplikaciju koja će, jednostavno, zamijeniti papir, odnosno kataloge koje trgovački lanci plasiraju u naše poštanske sandučiće te na svoje internetske stranice, gdje ih možete prelistati. Bilo je već u ponudi aplikacija koje su objedinjavale sve te kataloge pa je korisnik na jednome mjestu mogao prelistati sve, no opet je to bilo u formatu PDF-a. Aplikacijom 33% dobivate mogućnost praćenja ponuda i popusta za konkretan proizvod, to je nešto što još nije ponuđeno kod nas – kaže Muller, koji ima dugo iskustvo u maloprodaji, a stekao ga je radeći za velike globalne korporacije poput Procter&Gamblea ili Johnson&Johnsona. Tamo je upoznao navike kupaca, proces donošenja odluke o kupnji, kao i navike pri uporabi tražilice poput Googlea. Aplikacija i radi poput Googlea ili Facebooka, interaktivna je, temeljena je na željama i potrebama korisnika.
– Sve je u iskustvu korisnika. Cilj nam je bio napraviti aplikaciju kojom će se lako služiti i oni skromnijeg informatičkog znanja, na kojoj će informacije biti čitke te jednostavno dostupne. Samo je tako moguće zamijeniti papir kao medij za plasiranje informacija o proizvodima, što je dodatno korisno i u ekološkom smislu, pa i cjenovnom za trgovačke lance jer je papir za tiskanje sve skuplji – kaže Muller. Dakle, sve je prilično jednostavno. Nakon što ste skinuli aplikaciju s Google Playja, možete je prilagoditi na više načina: odabrati trgovine (u bližoj budućnosti predviđene su i drogerije, ljekarne…) u neposrednoj blizini, pa zatim omiljene proizvode za koje želite pratiti ponude i popuste (hrana, piće, kozmetika, higijenske potrepštine…), uključiti druge korisnike s kojima možete razmjenjivati preferencije. Geolokacija, odnosno obavijesti o ponudama u neposrednoj vašoj blizini u realnom vremenu također je nešto o čemu se razmišlja u smislu daljnjeg razvoja. I sve se odabire vrlo jednostavno.
– Nekoliko prijatelja, ljubitelja piva, reklo mi je kako redovito koriste aplikaciju da putem nje pronađu gdje je pivo na akciji. Jedan, tako, primjerice, godinama nije ušao u Kaufland, ali kad je pronašao pivo na akciji – odmah je tamo obavio svoju tjednu kupnju! Uvjereni smo da ćemo svojom aplikacijom razviti neke nove navike kupaca te ujedno pružiti i trgovcu kvalitetniju analitiku navika kupaca, što je također jedan od načina na koji planiramo monetizirati aplikaciju u budućnosti – kaže Muller. Objasnio je kako je 33% doista vrlo korisna aplikacija kada se radi o proizvodima široke potrošnje kakav je, na primjer, deterdžent.
– To je odličan primjer jer je riječ o robi koja dolazi u velikom pakiranju, košta poprilično i praktično je uvijek neki od tih proizvoda na popustu, a ti popusti nisu maleni (idu i do 50 posto). Tako je moguće prosječno, uporabom aplikacije, odnosno popusta koje će ona naznačiti za deterdžente, uštedjeti na njihovoj kupnji oko 30 posto godišnje. Jasno, aplikacijom se ostvaruju popusti i na druge proizvode; sam sam, recimo, ljubitelj tamne čokolade, pa gdje vidim ponudu – krećem! Tako se i sam uvjerim radi li naša aplikacija doista dobro – govori nam. Nakon menadžerske karijere, Muller je krenuo u vlastiti startup u kojem s partnerima iz Bugarske i Njemačke razvija prvu aplikaciju – 33%.
Već sad uspješna
– Cilj je u Hrvatskoj razviti i isprobati aplikaciju te dokazati da dobro funkcionira i široko je prihvaćena. Softverski razvoj aplikacije trenutačno je u Bugarskoj, a planira se djelomice raditi i u Hrvatskoj. Integracija značajki umjetne inteligencije i strojnog učenja učinit će ovu aplikaciju jedinstvenom i konkurentnom za plasman na puno veća i zahtjevnija europska tržišta poput Njemačke. Kao temeljni model održivog financiranja vidimo oglašavanje, no ne onako kako to nude klasični mediji, nego personalizirano, maksimalno relevantno i uz korištenje premium pozicija, upravo kako to, primjerice, radi Google. Ako vas u tražilici korisnik ne pronađe za 3-4 sekunde, praktično vas nema. Mislimo da će trgovački lanci biti zainteresirani da se njihovi proizvodi posebno ističu u ponudama, respektirajući, naravno, kvalitetu i sveobuhvatnost informacija koje aplikacija pruža – govori Josip Muller nastavljajući kako već sad aplikacija pokazuje veliku uspješnost s obzirom na broj korisnika, no mora biti skalabilna tako da ju je moguće brzo prilagoditi drugim tržištima te omogućiti ponudu većeg broja raznovrsnih maloprodajnih lanaca.
– Nakon Njemačke, gledamo da aplikacija postane i globalnom, što bi bio dosta velik uspjeh – kaže Muller.