Kako do dobiti

Autoceste ne davati u koncesiju, a kao naplatu cestarine uvesti vinjete

okrugli stol,HSLS,Hrvatske autoceste
Patrik Macek/PIXSELL
04.02.2014.
u 21:01

U raspravi je upozoreno i da bi koncesija dovela do pada sigurnosti prometa jer bi koncesionaru bila
bitna samo dobit

Hrvatske autoceste treba restrukturirati, a ne dati u koncesiju. Ako Vlada ipak ne odustane koncesije, HSLS će zajedno sa sindikatima krenuti u prikupljanje potpisa za raspisivanje referenduma o koncesiji autocesta - jedan je od zaključaka okruglog stola “Prodaja ili restrukturiranje autocesta?” koji je organizirao HSLS u Zagrebu.

Riječ je o prvom od četiri okrugla stola o toj temi koji će se održati u različitim gradovima, a na zagrebačkom su sudjelovali Josip Budimir, gospodarski strateg HSLS-a, Aleksandar Čaklović, bivši ravnatelj Hrvatske uprave za ceste, Željko Marušić, profesor s Fakulteta prometnih znanosti, Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestovnog sindikata, i Vladimir Ferdelji, predsjednik CROMA-e i bivši pomoćnik ministra prometa.

Sudionici okruglog stola upozorili su da Vlada proces davanja autocesta u koncesiju vodi apsolutno netransparentno. Koncesija na 50 godina označena je kao stvaranje privatnog monopola, a koji je najgori mogući oblik monopola. Čaklović je upozorio da će od tri milijarde eura, koliko Vlada očekuje da će dobiti od budućeg koncesionara, samo malim dijelom biti otplaćeni dugovi Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka - Zagreb pa će onda gotovo četiri milijarde eura kredita tih tvrtki prijeći u javni dug. Upozorio je da će država vjerojatno morati snositi rizike za koncesionara kroz tečajne razlike, garanciju prometa...

Na okruglom stolu upozoreno je i da bi davanje autocesta u koncesiju dovelo do pada sigurnosti prometa jer bi koncesionaru bila bitna samo dobit. Ferdelji je predložio uvođenje vinjeta kao sustava naplate, čime bi prihodi porasli 10 posto, a troškovi bi se smanjili ukidanjem naplatnih kućica za oko 300 milijuna kuna. Na okruglom stolu rečeno je da kredite HAC-a i ARZ-a treba refinancirati i da bi autoceste nakon nekoliko godina donosile čistu dobit.

>>Spojile se tvrtke kćeri Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb

Komentara 3

DH
dalibor.hren
21:15 04.02.2014.

Ako će dati autoceste koncesionaru, stvarno nisu normalni.

Avatar onaj koji uskoro dolazi
onaj koji uskoro dolazi
21:37 04.02.2014.

nek vrate onih 40 milijardi Pokradenih sto su vani na Racunima Orijasa...i nema krize ...Autoceste pripadaju NARODU ...a ne vama klosarima....

Avatar deziderij
deziderij
07:49 05.02.2014.

Ja sam u startu predlagao vinjete, od onih desetodnevnih do polugod. i godišnjih, a maknuo bih sve one naplatne kućice i one koji tamo rade. Kolike su njihove plaće, koliki troškovi grijanja i hlađenja ljeti ? Na godišnjoj bazi - svakako ogromni. No, ne znam je li to tko ikada izračunao ? Koncesija, što ovi planiraju, bila bi neprijateljski čin prema ovoj jadnoj zemlji do temelja opljačkanoj, zar i to još.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije