Dražen Kocijan:

'Bez inovacija nema uspješnog biznisa – uvodimo i paketomate i 'walk in' kioske'

Dražen Kocijan
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
20.07.2015.
u 19:47

U Tisku su na vrijeme uočili promjene na tržištima i trendove

Podizanje gotovine, igre na sreću, plaćanje računa, parkiranja i cestarina, slanje paketa, kupnja autobusnih karata i ulaznica za koncerte, coffee to go, kopiranje..., gotovo više nema usluge koju građani ne mogu dobiti na kioscima Tiska, koji je odavno prerastao “običnu” trafiku. O poslovanju, investicijama, inovacijama, konkurenciji i planovima razgovaramo s Draženom Kocijanom, predsjednikom uprave Tiska.

Otkuda tako veliki zaokret u strategiji poslovanja?

Na vrijeme smo uočili promjene u okruženju, odnosno na tržištima na kojima poslujemo i prilagodili se novim trendovima. Uz distribuciju i maloprodaju tiskovina i ostalog asortimana, koji je najvažniji dio našeg poslovanja, danas su nam ključni biznisi i kurirske usluge kroz brend Tisak paket, elektronička roba i usluge, financijske usluge, distribucija igračaka i licencnih proizvoda te zbrinjavanje neopasnog otpada. Brzina našeg razvoja i inovativnost jedinstveni su u svijetu, praktički nigdje ne postoji napredniji maloprodajni lanac kioska koji nudi kupcima tako velik broj roba i usluga, a sve na jednom mjestu.

Koliko vas je sve to koštalo?

Od ulaska Agrokora kao većinskog vlasnika u Tisak 2007. godine investirano je više od 550 milijuna kuna, prvenstveno u informatizaciju poslovanja i prodajne mreže, nove logističke i transportne kapacitete, modernizaciju prodajnih mjesta kroz razvoj novih tipova kioska, razvoj i implementaciju novih usluga, ali isto tako i u edukaciju i usavršavanje naših zaposlenika. Upravo su sve ove investicije omogućile da održimo zaposlenost i povećamo vrijednost tvrtke. Samo u 2015. godini zaposlili smo više od 300 novih djelatnika, prvenstveno na poslovima pružanja kurirskih usluga.

Koliko su inovacije važne u poslovanju?

One su ključni pokretač razvoja Tiska. Nisu nastale slučajno, nego kao posljedica naše strategije informatizacije i diverzifikacije poslovanja. S obzirom na kontinuirano negativne trendove u ključnim kategorijama roba kojima se Tisak bavi, tražili smo načine da iskoristimo postojeće kapacitete i prednosti koje imamo. To su prvenstveno lokacije naših prodajnih mjesta koja se uglavnom nalaze na najfrekventnijim mjestima te logistički i transportni kapaciteti. Da nije bilo inovacija, novih usluga i razvoja novih biznisa, pitanje je bi li poslovanje Tiska bilo održivo.

Što je s distribucijom tiskovina?

I dalje je jedan od naših osnovnih biznisa. Puno pažnje posvećujemo odnosu s izdavačima, brinemo se i vodimo računa o tiskovinama i njihovoj dostupnosti na tržištu. Između ostalog, radimo i distribuciju pretplate tiskovina na kućne adrese i adrese naših poslovnih partnera. Danas tiskovine distribuiramo na više od 7500 isporučnih mjesta, što je jedna od najgušćih pokrivenosti u odnosu na broj stanovnika u Europi. Budući da i sami nakladnici dnevnih novina dosta ulažu u razvoj pretplate, a također paze i na troškove proizvodnje, pritisak na smanjenje remitende dovodi u pitanje kvalitetno tiražiranje tako velikog broja isporučnih mjesta. Zato postoji potreba da se to tržište u doglednoj budućnosti na neki način regulira.

Uvodite li još novih usluga? Što sve danas traži moderan kupac?

Kupci žele brzo i jednostavno rješenje svojih potreba. Nedavno smo tako na više od 800 prodajnih mjesta uveli uslugu MoneyGram, koja kupcima nudi prijenos novca iz inozemstva na kioske Tiska. Ove jeseni na tržište izlazimo i s Paketomatima, automatima na kojima možete primiti svoj paket naručen iz online trgovine ili poslan s drugog Paketomata ili kioska. Bit će postavljeni na prometnim gradskim lokacijama, u najboljim šoping-centrima, a kupcima će biti dostupni 0-24 sata. Na tržištu ćemo uskoro predstaviti i potpuno novi koncept prodajnog mjesta, našu viziju kioska budućnosti. Riječ je o „walk in“ kiosku koji kupcu pruža novo iskustvo brze, jednostavne, svakodnevne kupnje, bolju prezentaciju robe i jednostavnije obavljanje usluga koje nudimo.

Bojite li se interneta i online kupnje? Pokreće li se zato Agrokorov “Alibaba”?

Na razvoj online kupnje gledamo kao na veliku priliku za rast, a ne kao na prijetnju. Kroz uslugu Tisak Paket nudimo kvalitetnu, sigurnu, brzu i najpovoljniju uslugu dostave paketa našim online kupcima. Trenutačno pakete dostavljamo samo na naše kioske, a uskoro ćemo tržištu ponuditi i dostavu na kućne adrese.

Kako gledate na preuzimanje iNovina od BAT-a? Je li BAT, s obzirom na to da je Adris prodao duhanski biznis BAT-u, na neki način ušao u suvlasništvo oko 25% Tiska?

Još je prerano za komentiranje ovog poslovnog događaja jer transakcija još uvijek nije službeno završena. Tisak i iNovine imaju dobru poslovnu suradnju i sigurni smo da će ta suradnja ostati na visokoj profesionalnoj razini.

Lani ste ostvarili 2,75 milijardi kuna prihoda, oko 9% manje nego godinu prije. Kakve prihode očekujete u 2015.?

Iako ovu godinu možemo ocijeniti kao jednu od zahtjevnijih na hrvatskom tržištu, s optimizmom gledamo na budućnost našeg poslovanja i očekujemo blagi rast prihoda u odnosu na 2014.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije