U hotelima je svega 16 posto ukupnih turističkih postelja, a zahvaljujući solidnoj popunjenosti tu se ostvaruje 20 posto svih noćenja, ali stvara i čak 40 posto ukupne dodane vrijednosti u turizmu. Povećanje dodane vrijednosti, koja i jest cilj cijelog posla, moguće je jednim dijelom postići boljom popunjenošću sadašnjh smještajnih kapaciteta i povećanjem dodane vrijednosti po zaposleniku. No, najbrže i najsnažnije to tog se cilja stiže povoljnijim poslovnim okruženjem, koje će privući investitore, odnosno gradnjom novih hotela, zaključak je jučer predstavljene analize “Doprinos različitih vrsta turističkog smještaja dodanoj vrijednosti i gospodarskom razvitku” Hrvatske udruge turizma.
Hotela puno premalo
Analiza je pokazala i da se u hotelskom smještaju ostvaruje oko 3,7 puta veća dodana vrijednost po postelji u usporedbi s obiteljskim smještajem koji trenutno čini 60 posto ukupne ponude.
– Hrvatska ima premalo hotela u usporedbi s turistički relevantnim europskim zemljama i to je ključni razlog niske razine dodane vrijednosti koja se stvara u turizmu. Sada smo na prekretnici. Novi investicijski ciklus i povećanje dodane vrijednosti ponude možemo postići jedino snažnim poticanjem investicija u nove kapacitete više razine koje će omogućiti razvoj moderne ponude i osigurati održivost hrvatskog turizma – kazao je ekonomski analitičar i autor analize Velimir Šonje.
No, umjesto priželjkivanog povoljnijeg poslovnog okruženja upravo se hotelskom sektoru sprema propis koji bi mogao ne samo obeshrabriti buduće investitore u turizmu, nego pokolebati i one koji su već poodmakli u svojim investicijskim planovima. Na e-Savjetovanju su upravo izmjene i dopune Zakona o poticanju ulaganja, koje predviđaju ukidanje poticaja velikim poduzetnicima za gradnju hotela sa četiri zvjezdice. Upravo su takvi hoteli, među najtraženijima jer daju sličan komfor kao hoteli s pet zvjezdica uz nižu cijenu, a onda i među najinteresantnije za ulagače. Paralelno, zakonodavac svojim prijedlogom zadržava porezne olakšice velikim poduzetnicima kada grade ili rekonstruiraju hotele s pet zvjezdica, dok malim poduzetnicima poticaji ostaju u oba slučaja.
“Privremeni” PDV
Hrvatske hotelske kompanije posljednjih godina investiraju značajno više od prosjeka na Mediteranu što će biti poljuljano ostanu li hoteli sa četiri zvjezdice bez dosadašnjih poticaja. Posljednjih godina u pravilu u investicije vraćaju čak polovicu svoje bruto dodane vrijednosti.
– Hrvatska može konkurirati samo kvalitetom i hotelske kompanije zbog toga investiraju značajno više od prosjeka, no okruženje i niska profitabilnost ne omogućuju pokretanje novog investicijskog vala. Današnja prezentacija daje dodatne argumente da trebamo više kvalitetnih hotela i definitivno smatramo da prijedlog izmjena Zakona o poticanju ulaganja nije najkvalitetniji – rekao je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma.
Također, Ostojić ističe da je snižavanje PDV-a na hranu na 13 posto dobra privremena mjera, ali da turizam tek sa stopom od 10 posto postaje konkurentan na Mediteranu.
VIDEO Renato Petek u TV emisiji Večernjeg lista o Bandiću, SDP, Juričanu...
Placeni clanak od hotelskih hostaplera (uglavnom su svi mafijasi svijeta oprali novac kroz hotele i kockarnice ,i vecinu lanaca drze ljudi mracne proslosti ), cilj bi trebali biti obiteljski mini hoteli luksuznog smjestaja a za "vanpansionsku "potrosnju su krivi ljudii koji ne znaju uzet novac turistima a ne iznajmljivaci